LAB Entreprenør bygger 65 lägenheter i Bergen

LAB Entreprenør, ett bolag i AF Gruppen (AFG), har tecknat avtal med Skjoldnes Utvikling om byggandet av 65 lägenheter på Skjoldnes i Bergens kommun.

Bostadsprojektet ligger vid Nordåsvannet och utgör byggsteg 2 i utvecklingen på Skjoldnes. Projektet består av totalt fem byggnationer som knyter samman underjordiska parkeringsanläggningar. I samband med de båda byggstegen ska en påkostad utomhusanläggning etableras.

Kontraktet är en totalentreprenad och har ett värde på ca 140 miljoner NOK exkl. moms.Arbetet startar i december 2018 och planeras vara klart i september/oktober 2020.

Vd för LAB Entreprenør AS: Gard Kvalheim, tel. +47 907 54 394

AF Gruppen Sverige består av AF Bygg Göteborg, AF Projektutveckling, AF Bygg Syd, AF Härnösand Byggreturer, Kanonaden Entreprenad och Pålplintar. Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 4 200 medarbetare i Norge, Sverige, Kina, Storbritannien och Litauen.

Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Miljö, Energi, Offshore och Sverige. Bolaget omsätter 13,7 miljarder NKR (2017) och är noterat på Oslo Børs.

AF Gruppen tar strategisk position på den brittiska offshoremarknaden för bortforsling och återvinning16.5.2019 09:38:38 CESTPressmeddelande

AF Gruppens dotterbolag AF Offshore Decom bildar företaget Fairfield Decom tillsammans med de ledande aktörerna inom offshore bortforsling och återvinning Heerema Marine Contractors och Decom Energy. Med huvudkontor i Aberdeen, kombinerar den nya verksamheten kunskapen hos en erfaren operatör med expertisen hos världens ledande entreprenörer inom offshore bortforsling och återvinning. På så sätt skapas en unik operatör med heltäckande lösningar för late-life-operationer och bortforsling- och återvinningsuppdrag på den brittiska kontinentalsockeln.