Laddningsbox.se - kunskapsportalen som hjälper konsumenter att hitta rätt elbilsladdare

Den nya elbilstrenden växer sig allt starkare efter att allt fler konsumenter satsar på ett mer klimatvänligt liv. Samtidigt som fler elbilar säljs går också försäljningen av laddboxar nu upp till rekordhöjder. Men att som konsument hitta rätt i djungeln av laddboxar är fortfarande svårt. Antalet installationsföretag och laddenheter på marknaden blir allt fler och att som konsument hitta rätt typ av laddbox blir allt mer krångligt.

Laddningsbox ska valet av laddbox till elbil bli lättare genom att erbjuda konsumenter en kostnadsfri oberoende jämförelsetjänst.

Tjänsten innehåller både matnyttig information, guider och dessutom en jämförelse av de främsta aktörerna på marknaden just nu. Allt för att konsumenter ska kunna göra ett så välinformerat beslut av laddningsbox som möjligt.

Den stora miljötrenden slår sig stark i de flesta branscher men kanske allra mest inom bilbranschen. “ Vi har aldrig tidigare sett sådana nivåer”, säger Bertil Abrahamsson, VD för analysföretaget Vroom om elbilstrenden. Det som även står ut från mängden är de nya modellerna som nu tar allt större plats på marknaden.

Statusmarkören Tesla har länge varit ett populärt märke men som numera tar en allt mindre plats när allt fler andra tillverkare även börjar producera hybrider och elbilar i lägre prisklasser. Den stora elbilsboomen har i sin tur även gjort att allt fler alternativ till laddstationer börjar dyka upp på marknaden.

Marknaden för elbilsladdare är idag enormt stor och ser bara ut att växa sig starkare. Att allt fler konsumenter väljer att investera i privata laddboxar är mycket tack vare det nya gröna skatteavdraget.

Det gröna skatteavdraget låter konsumenter göra avdrag på hela 50 % på gröna investeringar, däribland laddboxar.

Det gröna avdraget gör investeringen i elbilar och laddboxar allt mer populärt eftersom det också ger möjlighet till en mer bekväm vardag.

Med en laddbox på tomten behöver konsumenter i allt mindre utsträckning tänka på drivmedel eftersom bilen kan laddas på tomten och under natten.

Laddboxar erbjuder en bekvämare livsstil men är också ett långt mycket billigare  alternativ till de fossilt bränsledrivna fordonen.

Pressansvarig: Jonas Persson
E-mail: jonas.persson (a) laddningsbox .se