Lagning av vattenläcka vid Tornbyvägen/Kallerstadsleden drar ut på tiden

Arbetet med den komplicerade vattenläckan som uppstod söndagen den 30 maj fortgår under vecka 25. Förhoppningen är att vägen kan öppnas veckan efter midsommarhelgen.

Inga kunder är utan vatten, men trafiken påverkas då påfarten till Tornby fortsätter att vara helt avstängd.

Här finns information som beskriver vad som hänt och varför lagningsarbetet drar ut på tiden.

Mats Johansson, Affärsenhetschef ledningsnät, 013-20 81 16
mats.johansson@tekniskaverken.se

581 15 Linköping

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00

Läs om vårt bidrag till FN:s globala mål här

Tekniska verken och Hydroc utvecklar ny teknik för värmelagring vid Vallastaden9.7.2021 11:12:33 CEST | Pressmeddelande

Tekniska verken i Linköping har, precis som många andra fjärrvärmebolag, ett överskott av värmeenergi under sommaren. Överskottsenergin skulle kunna användas på vintern, under förutsättning att den kan sparas utan för stora förluster. Nu undersöker Tekniska verken och Hydroc Energy Storage AB möjligheten till en pilotanläggning för att lagra termisk energi i berggrunden, i anslutning till Vallastaden i Linköping.