Cloetta Sverige AB

Läkerol höjer rösten för brösten!

Dela

Under oktober månad skänker Läkerol en del av försäljningen till Bröstcancerförbundet och deras livsviktiga arbete mot bröstcancer. Temat för årets kampanj går under rubriken ”Tillsammans höjer vi rösten för brösten”, vilket går hand i hand med Läkerol och ”Makes people talk”. Vi har tagit fram en rosa specialdisplay för Läkerol och denna hittar du i butik under hela oktober. Genom att köpa en ask Läkerol från en av dessa displayer bidrar du till bröstcancerforskningen – en liten handling som gör stor skillnad.

Läkerol är en liten pastill med lång historia. I mer än 100 år har vi funnits där när någon behövt en fräsch andedräkt eller bara något litet gott att tugga på. Läkerol har också genom åren blivit känt för att vara en stöttande hand som ger självförtroendet att stå upp för det vi tycker är viktigt. Parollen ”Makes People Talk” har varit vägledande i detta på olika sätt och nu höjer vi för tredje året i rad rösten för brösten i ett samarbete med Bröstcancerförbundet, för att sprida kunskap om ett viktigt ämne som påverkar så många, säger Fia Rasmusson, Brand Manager Läkerol.

Bröstcancerförbundet är Sveriges enda intresseorganisation som enbart fokuserar på bröstcancer. Varje dag. Året om. Tack vare bidrag likt vårt, kan Bröstcancerförbundet finansiera patientnära bröstcancerforskning, ge stöd och rehabilitering till bröstcancerdrabbade och driva opinion i bröstcancerfrågor. De arbetar för att alla i Sverige ska ha rätt till bäst kända bröstcancervård.

Mer information
Vill du veta mer om Läkerol, är du välkommen att kontakta Fia Rasmusson, Brand Manager, se kontaktuppgifter nedan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKing rullar ut sin största höstkampanj någonsin, i ett skrämmande starkt samarbete med SF Anytime4.10.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Bus eller godis? Så brukar det låta inför den stundande Halloweenhögtiden, men med CandyKings och SF Anytimes kampanj bjuder de på en skrämmande mysig tolkning. Kampanjen, köp lösgodis från CandyKing och få en hyrfilm, implementeras i hela kundresan, i både köpta och egna kanaler. Från radio, digitalt och socialt till stortavlor och spårvagn under hösten. Kampanjen stöttas även med butiksmaterial med erbjudandet. Aktiveringen är en viktig del av CandyKings satsning på att vara ett varumärke för alla och bjuda på njutning och glädjestunder i vardagen!

CandyKing firar ett år i Sverige med fyra nomineringar i Svenska Designpriset 2021!13.9.2021 16:33:00 CEST | Pressmeddelande

Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserade CandyKing i Sverige, belönas man med FYRA nomineringar i Svenska Designpriset 2021. Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna – inte minst i det digitala landskapet. CandyKing nomineras i kategorierna Identitet Digital, Digitalt Sociala Medier, Bildkommunikation Foto och Visual Merchandising. Röstningen öppnar idag 13/9 och pågår fram till söndagen 19/9.

CandyKing fyller ett år och släpper flera spännande höstnyheter!10.9.2021 12:10:36 CEST | Pressmeddelande

Nu är det ett år sedan CandyKing Pick & Mix lanserades på den svenska marknaden. Ettårsdagen som inföll den 31 augusti, firas med ett av de mest spännande nyhetssläppen någonsin. Vad sägs t ex om Polly Lakrits, BUBS Dizzy Skalle med bubbelgumsmak, Ahlgrens bilar Lakrits-limousiner och BUBS klassiska ovaler med smak av granatäpple och smultron, som bara finns att plocka exklusivt hos CandyKing. Från och med vecka 36 finns nyheterna ute i butik!

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum