Lakrits populärt i hela Norden

När svenskar, danskar, norrmän och finländare ska iväg på semester handlar vi gärna taxfree och innehållet i taxfreepåsarna kan se olika ut mellan länderna. När det gäller godisval är däremot alla nordbor ganska eniga, lakrits i någon form toppar. Det visar Vings topplista över de mest populära taxfreevarorna hos det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia.

Thomas Cook Airlines Scandinavia har över 1 200 varor i sitt utbud och allra helst köper vi parfym, hudvårdsprodukter, godis och alkohol.

Ahlgrens bilar är mest populärt bland svenskarna och lakrits, söta pipor eller salta pastiller finns på samtliga nordiska länders topplistor.När det gäller deodoranter vill svenska män helst lukta som Zlatan medan samtliga nordiska länders kvinnor har Julia Roberts ”La vie est belle”-parfym som sin doftfavorit. Man vill också skydda sig mot solen, det är tydligt då solkräm är populärt i taxfree-påsen.

När det kommer till alkohol skiljer sig smaken åt mellan länderna. Danskarnas absoluta favorit är Fernet-Branca medan svenskarna lägger till Grant’s Blended Scotch Whiskypå sin shoppinglista. Norrmännen å sin sida väljer helst Baileys likör och finländarna har Smirnoff Red i topp.

–Idag är det nästan lika självklart att köpa taxfreevaror som att dubbelkolla att passet är giltigt innan avresa och på vårt eget flygbolag kan vi erbjuda de lägsta taxfreepriserna på marknaden. Jag köper alltid saltlakrits som är mitt favoritgodis, säger Magdalena Öhrn, Informationschef Ving.

Topp 3: Godis

1. Taveners lakritskonfekt
  3. Toblerone Gold

1. Ahlgrens Bilar
  2. Pingvin Saltpastiller
  3. Malaco treasury box

1. Freia mjölkchoklad
  3. Anton Berg plommon i madeira

1. Taveners lakridskonfekt
  3. Toblerone Gold

Topp 3: Skönhetsprodukter och dofter

1. Biotherm Aftersun
  2. Biotherm Deo Baume Oil 2-pack
  3. Lancaster Aftersun

1. Piz Buin Combo SPF
  2. Zlatan deodorant (3-pack)
  3. Hawaiian Tropic solkräm

1. Piz Buin Sun Lotion & Aftersun Duo
  2. Biotherm Deo pure (3-pack)
  3. Biotherm Aftersun

1. Piz Buin Allergy Lotion SPF 30
  2. Biotherm Deo Pure Natural Roll-on (3-pack)
  3. Hawaiian Tropic solkräm

Topp 3: Alkohol

1. Fernet-Branca Bitter
  2. Tanqueray Gin
  3. Gammel Dansk Bitter

1. Grant’s Blended Scotch Whisky
  2. Bombay Sapphire
  3. Tullamore Dew Irish Whisky

1. Baileys Original Irish Cream
  2. Jägermeister Bitter
  3. Braastad VS cognac

1. Smirnoff Red
  2. Renault Bleu Nuit cognac
  3. Doppo Passo Primitivo rödvin (Bag-in-Box)

För bilder, besök gärna Vings bildarkiv: http://www.ving.se/bildarkiv

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.