Laleh och Darin i ett unikt samarbete - Släpper singeln “Vi är på riktigt”

Äntligen ett samarbete mellan Laleh och Darin! Ett samarbete de som båda sett fram emot och pratat om i flera år, äntligen händer det! Med avstamp på Ullevi där Darin gästade Laleh i somras och sjöng Bara få va mig själv, tar dem nu steget till att tillsammans skriva och släppa låten ”Vi är på riktigt”. Låten som handlar om framtidstro och om att få uppleva livet och kärleken på riktigt släpps den 30 september.

Kommer nån att tro på kärleken, sen när hela världen är beng,
eller blir det sånt man bara ser på film och aldrig på riktigt.
Jag hoppas ändå att du minns, att vi är på riktigt!

– Låten kan tolkas på många sätt, men för mig handlar den om riktiga relationer och riktig vänskap. I en tid när så mycket känns på lossas, så är det skönt att få sjunga "vi är på riktigt!”- Laleh

Laleh är en av Sveriges mest älskade artister och har alltid gått sin egen väg. Laleh har hundratals låtar i bagaget som hon producerat åt både sig själv och andra artister. I mars 2022 släppte Laleh det kritikerrosade albumet “Vatten” med låtar som “Minnet av ett hav”, “Socker och vatten” och “Leopard” som spelats flitigt hos Sveriges Radio sen dess. Albumets första singel ”Det Kommer Bli Bra” är redan trefaldigt belönad platina. “Vatten” släpptes på Lalehs egna skivbolag PALANG. Den 10 juni i år skrev Laleh än en gång historia när hon som första kvinnliga svenska artist spelade på Ullevi i Göteborg.

Det har varit ett stort nöje att skriva och sjunga tillsammans med en sån talangfull artist och framförallt en så fin människa som Laleh. Jag hoppas folk blir lika glada av att höra den som vi haft när vi hängt och skrivit! - Darin

Darin, redan som 14-åring började han skapa musik. Från denna dag har Darin skapat idel framgångar med banbrytande, kreativ framåtrörelse. Sju albumettor, trettio platinum- & guldsinglar, över en halv miljard streams listan är lång. Just nu skördar Darin stora framgångar i Europa och står bl.a. för Italiens största internationella artist framgång genom “Can’t Stay Away” och “Superstar” som båda varit top3 på italiensk radio i år.  I somras gästade Darin Lalehs episka kväll på ett utsålt Ullevi i somras.

Lyssna på Vi Är På Riktigt här på Spotify eller här på Youtube

Efter succén med Hola MZ Cava by Måns Zelmerlöw – nu kommer det STORA vinet i magnumbutelj.1.11.2022 10:37:15 CET | Pressmeddelande