Låna pengar på rätt sätt

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

När du ska låna pengar är det viktigt att du jämför de olika aktörerna på marknaden för att få de bästa villkoren - och detta för att hålla nere på kostnaderna. I dagens läge är det vanligaste sättet att få lån att låna pengar online då de flesta långivare enkelt erbjuder det alternativet. I och med teknikens framfart så är det numera både säkert, smidigt och snabbt att låna pengar och du kan i många fall få pengarna på ditt konto redan samma dag som du ansöker om lånet. Men du bör även jämföra ränta, löptider och amorteringar innan du tar ett lån - men även läsa eventuella recensioner och omdömen.

Företagslån - hur fungerar de?

Om du har ett företag och vill låna pengar så fungerar de generellt som ett vanligt privatlån med de skillnaderna att det ofta handlar om större belopp och att det då är hårdare krav för att få lånet beviljat. Normalt tar detta lite längre tid än ett privatlån men det finns några långivare som erbjuder snabba företagslån - vilket kan vara en fördel om du snabbt behöver pengarna. Även här är det viktigt att jämföra de olika aktörerna för att få de bästa möjliga villkoren för lånet.

Behåll din ställning på marknaden

För ett företag kan det handla om att snabbt behöva låna pengar för att behålla eller stärka sin ställning på marknaden. Det kan handla om en omfattande marknadsföringskampanj, att snabbt behöva utveckla eller förbättra en produkt eller att utöka personalen för att möta behovet från kunderna. Det är alltid viktigt för ett företag att utvecklas och att hänga med på marknadens svängningar för att kunna hålla sig jäms med eller före konkurrenterna. Det kan även vara bra att hålla sig ajour och läsa av trender och vad som är inne just för stunden och anpassa sig efter det.

Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!19.4.2022 12:40:30 CEST | Pressmeddelande

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet