Landskamp i Österrike för bangolflandslaget

Fredag och lördag spelar det svenska landslaget i bangolf landskamp i Österrikiska Voitsberg.

Nedre raden från vänster:
Översta raden från vänster: Mikael Ohlden (coach), Lars Kvael (coach), Dan Trulsson (spelare), Andreas Cederholm (spelare), Alexander Dahlstedt, (spelare), Tom Karlsson Forsberg (coach), Cege Andersson (coach) och Christian Mellqvist (förbundskapten) Nedre raden från vänster: Fredrik Persson (spelare), Marielle Svensson (spelare), Wilma Harrysson (spelare), Karin Olsson (spelare) och Carl-Johan Ryner (spelare).

Sportchefen, Magnus Lampert, meddelar att den svenska truppen efter fyra träningsdagar har fått spelet att stämma mycket bra. Coacherna har gjort ett enormt arbete med att hitta bollar, linjer och gjort bra puttskisser.

Stämningen är god i den svenska truppen som haft många bra analyser och dialoger, vilka bidragit till att de gjort stora framsteg i träningsprocessen.

Tävlingen drar igång kl 09:00 fredag 20 augusti och det kommer att spelas tre dubbelvarv per dag, växlande mellan underlagen filt och EB (europabanor).

Förbundskapten, Christian Mellqvist, har siktet inställt på Guld och säger:

- Även om detta är en landskamp där fokus ligger på förberedelser inför EM nästa år så siktar vi såklart på guld. Vi har bra förutsättningar för att ta hem guldet och visa att vi är en nation att räkna med till EM.

Mer information finns på bangolfförbundets hemsida: bangolf.se

Nedre raden från vänster:
träning inför landskamp

Följ Svenska Bangolfförbundet