Landslaget till Wakeboard EM bakom båt är uttaget!

Om cirka tre veckor kommer fem av våra absolut främsta wakeboardatleter att mäta sina krafter mot övriga elitåkare från både hela Europa och från kontinenten Afrika!

2022 IWWF E&A Malibu Wakeboard Boat Championships arrangeras av Tyska Vattenskid- & Wakeboardförbundet mellan den 8 – 13 augusti på Fühlinger See i Cologne, Köln.

Våra landslags-åkare tränar just nu stenhårt för att först prestera på topp vid Svenska Mästerskapet i Tullboden den 30 juli innan avresa till Tyskland för inåkning och träning på EM-arenan den 8 och/eller 9 augusti. Såsom även inkluderat i mästerskapets officiella namn kommer hela mästerskapet att köras bakom, den av många wakeboardåkare omtyckta, båten Malibu 23 LSV.

Sveriges starka EM-trupp består av följande toppatleter.

• SÖDERBERG Matilda – Startar i klassen Open Women
  • NORDENHED Jacob – Startar i klassen Open Men
  • SAMUELSSON Linus – Startar i klassen Open Men
  • AGERSTIG Martin – Startar i klassen Masters Men (O30)
  • LINDERS Adam – Startar i klassen Masters Men (O30)

Läs mer om detta Europamästerskap och se både hålltider och övrig information i de båda bulletinerna som finns tillgängliga i EMS och genom att klicka HÄR.

Jag tillsammans med min kollega Alice Andersson och SVWF styrelse önskar samtliga uttagna landslagsatleter Stort Lycka Till i Tyskland.