Långsiktig rekryteringspartner hos global spelare

I den lilla byn Vikmanshyttan ligger huvudkontoret för ett världskänt bolag. Som global marknadsledare inom batterilösningar är CTEK ett välkänt varumärke både i världen och i Dalarna – något som under flera år lockat kandidater till utvecklande tjänster.

Erik Lundqvist hade jobbat länge som konsult – bland annat via Clockwork – och hade inga planer på ett fast arbete. Erik började som Controllerkonsult även på CTEK, men efter hand började han tänka om och under hösten 2019 tackade han ja till en anställning.
– Jag hade jobbat på CTEK som konsult via Clockwork under ett och ett halvt år så jag hade bra koll på företaget. Att vi är en liten organisation som jobbar med en global premiumprodukt gör att alla som jobbar här hugger i där det behövs och alla brinner för att leverera. Det skapar en härlig stämning i hela organisationen vilket lockade mig, säger Erik Lundqvist.

Clockwork och CTEK träffades första gången på en nätverksträff. I samma veva var CTEK i behov av personal.

–  Efter att ha träffat CTEK upptäckte vi att vi trivdes vi ihop och vi fick därför i uppdrag att söka efter nya medarbetare. Från vår sida är tydligheten från beställaren en viktig framgångsfaktor, det gör det lätt för oss att förstå vad CTEK vill ha, säger Johanna Mogren Sundqvist, marknadsområdeschef på Clockwork i Dalarna.

Läs mer: https://clockworkpersonal.se/ctek/