Lånlågränta.se lanserar sajter på nya marknader

Många svenskar har använt sig av jämförelse- och upplysningssajten Lånlågränta.se för att informera sig om olika typer av lån och för att hitta långivare med bra villkor. De senaste veckornas turbulens som har lett till en orolig finansmarknad och privatekonomiska bekymmer för många människor. Allt fler människor söker sig nu till ekonomisajter som har en konsumentupplysande funktion. Nu lanserar Lånlågränta.se även sin sajt anpassad för de nordiska grannländerna, i hopp om att kunna bidra till att fler människor ska informera sig och använda deras tjänster.

Samarbetar med många olika långivare

Konceptet som har gjort Lånlågränta.se framgångsrikt är blandningen mellan att vara samarbetspartner med flera stora långivare och banker, samtidigt som man värderar sajtens besökare högt.

För Lånlågränta.se är det minst lika viktigt att ta sitt ansvar som konsumentupplysare som det är att vara en brygga mellan långivare och kunder.

Därför tillhandahåller sajten information om alla sina långivare, artiklar om olika typer av lån och vad man som låntagare bör tänka på och vad man bör undvika, samt svar på vanliga frågor om lån.

Konceptet anpassas till nya marknader

Man brukar ju säga att det är dumt att ändra på ett vinnande koncept, och när Lånlågränta.se nu lanseras på de finska, norska och danska marknaderna så ändras inte särskilt mycket på varken hemsidornas design eller innehåll.

Språket är naturligtvis anpassat och informationen likaså, för att stämma överens med respektive marknad och vilka långivare som finns tillgängliga. I övrigt är det mesta likt det svenska originalet.

För den som vill spana in de nordiska systersajterna till Lånlågränta.se, så hittas de på följande adresser:

Lainankorko.fi (Finland)

Lavrente.org (Norge)

Lavesterente.dk (Danmark)

Samtliga sajter erbjuder en lättanvänd jämförelsetjänst, där man i tre enkla steg kan jämföra en mängd olika långivares villkor.

Förhandla ner räntan eller byt långivare

Det är en god idé att med jämna mellanrum överblicka sina lånekostnader för att se om det finns pengar att spara.

Under dessa dagar är det många som funderar lite extra över sin ekonomi och sina amorteringar. För att stilla oron något kan man använda sig av jämförelse- och konsumentupplysningsajter som Lånlågränta.se (eller någon av systersajterna för den som är bosatt i ett annat nordiskt land) för att få tips på hur man kan gå till väga för att förhandla ner räntekostnader.

Och ibland är det bara så enkelt som att använda sig av jämförelsetjänsten och sedan byta till en långivare med bättre villkor.

Kontakta Lånlågränta.se

Epost: info@lanlagranta.se