Lansering av samarbetet mellan ExpressVPN och LastPass lösenordshanterare

Med syftet att göra det enklare för användarna att surfa säkrare på nätet lanserar ExpressVPN ett samarbete med lösenordshanteraren LastPass. Samarbetet innebär att alla nya och alla redan existerande prenumeranter på LastPass Premium och Families får 30 dagars tillgång till ExpressVPN utan extra kostnad.

Användarna av LastPass är redan ett steg på vägen mot ökad säkerhet online och med detta samarbete kan dessa även få uppleva alla fördelar en VPN erbjuder när det handlar om säker surf, utan någon extra kostnad. Alla prenumeranter av både LastPass Premium och Families kan testa ExpressVPN genom att logga in på sitt personliga konto i LastPass och välja erbjudandet från sitt Security Dashboard.

“Våra användare har tydligt uttryckt att de värderar integriteten och säkerheten en VPN ger, därför är vi glada över att samarbeta med ExpressVPN för att kunna erbjuda våra kunder detta ytterliga skydd vid internetanvändning,” berättar Dan DeMichele, som är LastPass produktionschef på LogMeIn. LastPass valde just ExpressVPN som samarbetspartner tack vare säkerheten, snabbheten och stabiliteten tjänsten erbjuder, samt att båda företagen delar en passion och hängivenhet gällande att hjälpa kunder surfa säkrare online.

Ett effektivt samarbete

Samarbetet mellan ExpressVPN och LastPass för samman två av de främsta företagen som arbetar med att erbjuda privatpersoner och företag säkerhet på nätet samt erbjuder de mest användbara verktygen för att skydda personlig data och privatlivet.

Bland företag som sysslar med lösenordshantering utmärker LastPass sig som en av de mest framstående, genom att generera unika lösenord för varje online-registrering vilket skapar större säkerhet för användaren. LastPass lagrar alla dessa lösenord i ett valv som är helt säkert och gör att användaren endast behöver lägga ett huvudlösenord på minnet. På detta sätt skapas långa och slumpmässigt genererade lösenord för varje ny login, vilket förhindrar intrång och förlust av personlig data.

ExpressVPN kompletterar LastPass på ett effektivt sätt genom att erbjuda kunden marknadens främsta kryptering av aktivitet online. På så vis skyddas användarens data från analys och lagring av tredjepart, vilket annars kan resultera i intrång i privatlivet. Känslig data skyddas från hackare genom att dölja användarens IP-adress och ger privat surf.

En ökande medvetenhet kring internetsäkerhet

I och med att medvetenheten kring digital säkerhet vuxit på senare år har även fler börjat intressera sig för VPN-tjänster, särskilt vid användning av privatpersoner. En aktuell undersökning av GlobalWebIndex visar på att så mycket som 30 % av alla som kopplar upp sig använder sig av en VPN minst en gång i månaden.

Flera av de största teknikföretagen har av den anledningen påbörjat samarbeten med ExpressVPN för att kunna erbjuda sina kunder en säkerhetslösning som är effektiv, trygg och pålitlig. Detta är en av anledningarna till att alla nyköpta datorer från HP och Dynabook (som tidigare var Toshiba) kommer med ExpressVPNs app förinstallerad. På så sätt kan alla nya köpare själva uppleva de stora fördelarna med ExpressVPN under en gratisperiod på 30 dagar. ExpressVPN förväntar sig en vidare expansion genom flera liknande samarbeten i framtiden.

Ny jämförelsesajt av billiga mobilabonnemang9.6.2021 10:22:56 CEST | Pressmeddelande

Det är en djungel att välja mobilabonnemang och olika erbjudanden förvirrar ofta konsumenten vilket som är bäst. För att underlätta detta har hemsidan Nyttmobilabonnemang.se startats, med syftet att hjälpa konsumenterna att hitta det bästa mobilabonnemanget till bäst pris. Genom jämförelser gjorda av branschexperter listas de bästa, målgruppsanpassade och billigaste mobilabonnemangen. Hemsidan uppdateras dagligen med aktiva rabatter och erbjudanden.