Länsförsäkringar Fastighetsförmedling öppnar i Köping

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har öppnat i Köping. Den 3 augusti slog Martin Rydell och Jeanette Nyqvist upp dörrarna för den nya bobutiken på Stora Gatan 5. Erfarna mäklare som tror att det gynnsamma läget kommer att lyfta bostadsmarknaden framöver.

Martin Rydell och Jeanette Nyqvist, fastighetsmäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Köping.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är branschens snabbast växande mäklarkedja. Med Köping har kedjan nu 180 bobutiker runtom i landet. Regionens attraktiva läge med närhet till såväl sjöar, natur och flera större städer har ökat intresset för att bo i området. Med den nya bobutiken är målet att komma ännu närmare kunderna på en bostadsmarknad i stark tillväxt.

– I Köping, Arboga och Kungsör får köparna mycket boyta för pengarna och samtidigt närheten till fina utflyktsmål, ett rikt kulturliv och storstadspuls bara någon timmes resa bort. Hetast eftertraktade är bostäder i sjönära lägen, säger Martin Rydell, fastighetsmäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Köping.

Martin Rydell kommer att driva den nya bobutiken på Stora Gatan 5 tillsammans med fastighetsmäklaren Jeanette Nyqvist, båda födda och uppväxta i Köping. Tillsammans har de över 20 års erfarenhet av att förmedla bostäder i regionen och kommer att vara verksamma i Köping, Arboga och Kungsör.

Martin Rydell, fastighetsmäklare i Köping, Arboga och Kungsör
E-post: martin.rydell@lansfast.se

Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 180 bobutiker och över 800 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2019 förmedlade företaget cirka 23 500 objekt till ett försäljningsvärde av 52,4 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för femte året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2020.

Kommentar till Svensk Mäklarstatistik: Pandemin ger fortsatt högtryck på villor och fritidshus6.11.2020 08:01:00 CETPressmeddelande

I oktober steg både villa- och bostadsrättspriserna i Sverige med 1 procent. Villapriserna har stigit med hela 11 procent och bostadsrättspriserna med 6 procent det senaste året. Dessutom har priserna på fritidshus ökat med 11 procent under samma period. Det visar nya siffror från Svensk Mäklarstatistik som analyserats av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.