Lär känna vår tids mest spännande robotprojekt i serien "Robotarnas tid"

Robotar har gått från att mest figurera i science fiction till att vara en del av vår vardag. Den 4 februari kl. 20.00 och sex söndagar framöver visar Axess TV en serie om robotarnas roll idag och i framtiden.

Serien utforskar allt från människoliknande robotar som ska väcka vårt förtroende och hjälpa oss i vardagen till robotar som används i ogästvänliga områden som är för farliga för människor.

Möt forskarna som utvecklar framtidens robotar i alla dess former.

Avsnitten sänds söndagar kl. 20.00 på Axess TV och varje avsnitt kan även ses på Axess Play i sju dagar.

Pressbilder till alla avsnitt finns att ladda ner på http://www.axess.se/press

Kontakta oss för inloggningsuppgifter.

Avsnittsförteckning:

Del 1 av 6: Humanoider som vi