Lars Norén tillbaka på Dramaten – urpremiär för Stilla liv 18 mars

Lars Norén är tillbaka på Dramaten som regissör efter nitton år. Denna gång med sitt nyskrivna verk Stilla Liv , som får urpremiär 18 mars på Elverket.

Stilla Liv är en pjäs som utspelar sig i det som händer bortom orden. Ensemblen består av tolv skådespelare och lika många barn och ungdomar. Åldrarna på de medverkande sträcker sig från sju till nittio år.

Lars Norén, född 1944, är en av Sveriges internationellt mest kända dramatiker. Han har skrivit omkring hundra pjäser, många med urpremiär på Dramaten – den första var Fursteslickaren 1973. På senare år har han återkommit som prosaförfattare och poet, bland annat med En dramatikers dagbok (2008 och 2013), Stoft (2016) och den nyss utgivnaEfterlämnat

I rollerna ser vi Erik Ehn, Nina Fex, Otto Hargne, Johan Holmberg, Inga Landgré, Lina Leandersson, Irene Lindh, Lars Lind, Sten Ljunggren, Per Mattsson, Eva Millberg, Marall Nasiri samt barn och ungdomar (statister).

Stilla Liv, urpremiär 18 mars, Elverket

Av Lars Norén
Regi Lars Norén
Scenografi och kostym Charles Koroly
Ljus Mira Svanberg
Mask och peruk Mimmi Lindell
Ljud Marcus Thurfjell

För mer information, vänligen kontakta:

Frida Hallberg
Pressansvarig (vik)
0703-726 175
frida.hallberg@dramaten.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.