Lars Storslett får mer ansvar i Moelven

Lars Storslett (40) får ett utökat ansvarsområde i Moelven. Han får ansvaret för virkesförsörjningen, fiberomsättningen och utvecklingen av bioenergi för hela Moelven-koncernen.

Lars Storslett får ansvaret för virkesförsörjningen, fiberomsättningen och utvecklingen av bioenergi för hela Moelven-koncernen.

Storslett har arbetat i Moelven i 12 år och är VD för Moelven Virke AS. Han får nu utökat ansvarsområde och kommer att leda koncernens virkesförsörjning, fiberomsättning och bioenergi för både Norge och Sverige. Förutom Moelven Virke AS omfattar detta bolagen Moelven Skog AB, Moelven Pellets AS, Moelven Bioenergi AS och koncernens engagemang i Vänerbränsle AB och Weda Skog AB.

Koncernchef Morten Kristiansen har haft dessa ansvarsområden sedan 2000, även efter att han tog över som koncernchef i 2014.

- Virkesförsörjningen, fiberomsättningen och utvecklingen av bioenergi är avgörande för stora delar av Moelvens verksamhet. Skogen är en resurs som Moelven inte klarar sig utan, och jag är därför mycket nöjd med att vi nu har kunnat flytta över detta ansvar till Storslett. Han kan mycket om området sedan tidigare, har ett industriellt perspektiv och är strategisk till sin natur, säger Morten Kristiansen, koncernchef för Moelven Industrier ASA.

Lars Storslett ansluter sig nu till koncernens ledningsgrupp.

- Det känns meningsfullt att kunna förse Moelvens industriverksamhet med förnybara resurser från skogen. Moelven förlitar sig på dessa resurser och de ger oss industriella möjligheter. Verksamhetsområdet innebär mycket ansvar och medarbetarna kännetecknas av en prestationskultur som jag är stolt över att vara en del av, säger Storslett.