Larz-Kristerz drar igång Bingolottos dansbandsmånad

Nu på söndag drar Bingolotto i gång sin Dansbandsmånad. Först ut på scen blir Larz-Kristerz som med sitt genuina sound, nostalgiska scenkläder, tusentalet spelningar och kritikerhyllade album har cementerat deras position som ett av Sveriges största dansband.
Lars Kristerz

Att dansbanden alltid haft stor plats i Bingolotto är välkänt sedan länge och några av de största aktörerna i branschen har under årens lopp uppträtt i programmet.

Under maj månad satsar nu Bingolotto lite extra genom att ha en Dansbandmånad som drar i gång med Larz-Kristerz. Programledare säsongen ut blir som vi tidigare skrivit Lotta Engberg.

Dansbandskulturen finns i Bingolottos DNA. Under årens lopp har många av våra mest kända dansband uppträtt hos oss och använt Bingolotto som en språngbräda. Vi tycker det är viktigt att värna om denna kulturen, framför allt nu när folk inte kan komma ut till dansbanorna. Får man inte möjligheten att komma ut och dansa så tar vi hem banden till svenska folket via tv-rutan så kan man bjuda upp till dans där hemma säger Jens Mikkelsen, produkt-/marknadsansvarig för Bingolotto

Övriga band som spelar under maj månad är

3 maj
Lars Kristerz