Larz-Kristerz i BingoLotto

På söndag är Agneta Sjödin tillbaka som programledare i BingoLotto. Agneta bjuder in dansbandet Larz-Kristerz. Dessutom dyker Henrick från Superskaparna och Johanna Beijbom upp. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Larz-Kristerz och Johanna Beijbom

Larz-Kristerz fick sitt stora genombrott i och med segern i Dansbandskampen i SVT 2008. Under åren har bandets  album sålt platina, de har vunnit flera Guldklavar, en Grammis och varit nominerade till ytterligare Grammis ett antal gånger.

I dagarna är bandet aktuella med rykande färska albumet Det går bra nu. På söndag spelar de några av låtarna på BingoLottos scen.

Johanna Beijbom från Skövde är en väl anlitad sångerska i Sverige och även ute i Europa. Redan som 14-åring släppte hon sin första singel. Mycket tog fart i hennes musikkarriär efter att hon körade på vinnarlåten Euphoria bakom Loreen i Eurovision Song Contest i Baku 2012.

Johanna har samarbetat med många i Sveriges artistelit som Jill Johnson, Lena Philipsson, Orup och Jessica Andersson

Dessutom kommer vinnaren i tv-programmet Superskaparna på Sjuan – Henrick Eriksson, inredare och stylist bosatt på Orust.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Agneta Sjödin.

BingoLotto – Söndag 3 juni kl. 18 i TV4.

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.