Lasse Stefanz i BingoLotto

Rickard Olsson bjuder in Nordens största dansband Lasse Stefanz till BingoLotto. Sångerskan Jenny Silver gästar programmet och husbandet leds av Mattias Bylund. Programledare är Rickard Olsson.

Lasse Stefanz och Jenny Silver i BingoLotto

Lasse Stefanz är rutinerade rävar i BingoLotto-sammanhang. Bandet har över 50 år på nacken och har gett ut fler än 40 studioalbum. Något som gör dem till ett av Sveriges mest rutinerade och omtyckta dansband – eller Nordens största, om man frågar dem själva.

De har sålt miljontals skivor, vunnit fyra Grammisar och ett otal Guldklavar (dansbandsbranschens stora pris), medverkat i Melodifestivalen, mängder av radio och tv-program och flera dokumentärer. Premiärspelningen 1967 gick av stapeln i en bingopaus och gage i form av bingobrickor. På söndag blir det bingo med Lasse Stefanz i BingoLotto.

Dessutom kilar sångerskan och artisten Jenny Silver förbi studion. Jenny Silver har en lång musikkarriär i bagaget. Hon slog igenom i dansbandet Candela under nittiotalet och har varit frontfigur i rockbandet Holden med bl.a. spelningar i USA. Hon har dessutom medverkat i Melodifestivalen och kombinerar idag sin artistkarriär med ett yrke som lokförare.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 18 november kl. 18 i TV4.

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.