Lasse Stefanz i BingoLotto

Rickard Olsson bjuder in Nordens största dansband Lasse Stefanz till BingoLotto. Sångerskan Jenny Silver gästar programmet och husbandet leds av Mattias Bylund. Programledare är Rickard Olsson.

Lasse Stefanz och Jenny Silver i BingoLotto

Lasse Stefanz är rutinerade rävar i BingoLotto-sammanhang. Bandet har över 50 år på nacken och har gett ut fler än 40 studioalbum. Något som gör dem till ett av Sveriges mest rutinerade och omtyckta dansband – eller Nordens största, om man frågar dem själva.

De har sålt miljontals skivor, vunnit fyra Grammisar och ett otal Guldklavar (dansbandsbranschens stora pris), medverkat i Melodifestivalen, mängder av radio och tv-program och flera dokumentärer. Premiärspelningen 1967 gick av stapeln i en bingopaus och gage i form av bingobrickor. På söndag blir det bingo med Lasse Stefanz i BingoLotto.

Dessutom kilar sångerskan och artisten Jenny Silver förbi studion. Jenny Silver har en lång musikkarriär i bagaget. Hon slog igenom i dansbandet Candela under nittiotalet och har varit frontfigur i rockbandet Holden med bl.a. spelningar i USA. Hon har dessutom medverkat i Melodifestivalen och kombinerar idag sin artistkarriär med ett yrke som lokförare.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 18 november kl. 18 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43:30Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.