Lasse Stefanz i BingoLotto

Lasse Stefanz är rutinerade rävar i BingoLotto-sammanhang. Med över 50 år i musiksveriges tjänst och fler än 40 utgivna studioalbum, har man etablerat sig som ett av landets mest rutinerade och uppskattade dansband – eller Nordens största, i egen utsago. Söndagen den 8 december, kl. 18 i TV4, gästar de BingoLotto!

Framgångssagan Lasse Stefanz fick sin början så tidigt som år 1967, då tvillingbröderna Hasse och Lasse Sigfridsson, tillsammans med Olle Jönsson, tillsammans beslutade om en gemensam målbild – att bli det bästa dansbandet i Sverige! Med en gitarr på postorder, några grytlock och en gammal rörförstärkare slog de tillsammans an bandets första toner. Resten är historia.

Premiärspelningen blev i en bingopaus. Och betalningen? Jo, i form av bingobrickor.

Lägger vi Lasse Stefanz mångåriga karriär under luppen idag, så kan vi enkelt konstatera att meritlistan ter sig längre än de flestas och att man i flera avseenden har levt upp till sin tidigt uttalade vision om att bli störst i sin genre.

Till bandets fullspäckade CV hör miljontals skivor, fyra Grammisar och ett flertal Guldklavar (dansbandsbranschens stora pris). 2011 medverkade bandet i Melodifestivalen med melodin "En blick och nånting händer".

Med lite drygt 300 000 lyssningar på Spotify varje månad kan vi enkelt konstatera att bandets dansanta ton minst sagt går hem ute i stugorna. Lika enkelt blir det att förstå varför den svenska publiken tycks vallfärda till folkparkerna runtom i Sverige, om och om igen, för att få uppleva Lasse Stefanz dansbandsmagi. Den 22 ton tunga turnébussen står sällan still, och för det är dansbandssverige evigt tacksamma.

Söndagen den 8 december 2019, kl. 18.00, gästar dessa ansedda dansbandsgiganter BingoLotto – för andra året i rad!

Säsongstart med killarna från Oh What A Night i BingoLotto1.1.2020 07:00:00 CETPressmeddelande

Individuellt är de fyra av Sveriges absolut främsta musikalartister. Tillsammans utgör männen från "Oh What A Night" och ”Jersey Boys” en sprakande het kvartett. Till våren beger sig David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis ut på en rikstäckande turné, i hopp om att återigen förvandla ögonblick till evighet! Den 5 januari, kl 18.00 i TV4, gästar de BingoLottos säsongspremiär.