Lasse tillbaka där allt började med Lasse Stefanz

Det har gått drygt tre år sen Lasse Sigfridsson släppte ett album senast, men nu på fredag 26/11 är det dags igen. Då är det release på hans sjunde soloplatta sen han fick lämna Lasse Stefanz. Bandet som han grundade 1967 och där han var en av sångarna fram till 2012, då Lasse fick kicken från gruppen och gick sin egen väg.

Lasse är tillbaka där allt började med sitt före detta band Lasse Stefanz 1967.

Det har gått drygt tre år sen Lasse Sigfridsson släppte ett album senast, men nu på fredag 26/11 är det dags igen. Då är det release på hans sjunde soloplatta sen han fick lämna Lasse Stefanz. Bandet som han grundade 1967 och där han var en av sångarna fram till 2012, då Lasse fick kicken från gruppen och gick sin egen väg. Vid en promenad vid natursköna Forsakar utanför Degeberga kom minnena över honom. "Det var ju här som vi i Lasse Stefanz fotades till vår allra första LP "Vad tiden går" för exakt 47 år sen". Självklart skulle han ta bilderna här till sitt kommande album, och lika självklart var det då att titeln på albumet skulle bli "Vad tiden gått".

Under pandemin har Lasse släppt ett antal singlar på Spotify, som han nu tillsammans med sex nyinspelade låtar samlat ihop till ett album med 14 låtar. Sin vana trogen har han med tre duetter med andra artister. Bland annat dansbandsklassikern "Tårar från himlen" som Lasse tillsammans med Clara Persson tolkar på ett alldeles speciellt sätt. "Grym version" var omdömet från låtskrivaren själv, Thomas G:son. Två spår är inspelade i Nashville då Lasse senast var där. Han har också skrivit två av låtarna själv. Här finns originallåtar från bl.a Michael Saxell, Henrik Sethsson och Mats Larsson och några covers som Lasse omsorgsfullt valt ut och gör egna tolkningar på.

Lasse är tillbaka där allt började med sitt före detta band Lasse Stefanz 1967.
Omslaget till nya albumet "Vad tiden gått" taget vid natursköna Forsakar utanför Degeberga där Lasse Stefanz fotade omslaget till debutalbumet 1967.
Omslaget till Lasse Stefanz albumet "Vad tiden går" med Lasse SIgfridsson i mitten.

BlackJack bjussar på "Julgrogg" efter att ha varit "Kåt, glad och tacksam"27.10.2021 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

BlackJack behöver ingen närmare presentation utan är ett av Sveriges största dansband. Mycket tack vare deras mastodonthit ”Inatt Inatt – Inget stoppar oss nu” som är den dansbandslåt som streamat i särklass mest på Spotify och som vann omröstningen ”alla tiders största dansbandslåt för några år sedan. Efter att ha stått stilla med bussen i 18 månader är det nu dags för julsingeln "Julgrogg (Det finns även alkoholfritt alternativ)"