Låt julens behållare vila några dagar

Lika mysigt som det är att öppna julklappar, lika tillfredställande är det att snabbt bli av med emballaget. Har du möjlighet så låt dig själv och kartongerna vila några dagar. Då hinner de som tömmer återvinningsstationerna med. Gott Nytt År!

Brotten är dubbelt så dyra som rättsväsendet9.4.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Förutom all otrygghet som kriminalitet för med sig kostar det oss stora summor varje år. Här är tre aktuella rapporter som sammanfattar ett alltmer akut problem. https://www.svensktnaringsliv.se/sakomraden/sakerhet-och-risk/brotten-kostar-foretagen-100-miljarder-halften-tror-det-blir-varr_1143691.html https://www.foretagarna.se/politik-paverkan/rapporter/2021/brott-mot-foretagare-2021/sammanfattande-resultat/ https://www.svenskhandel.se/nyhetscenter/press/2020/mer-an-varannan-handlare-utsatt-for-brott-den-senaste-tiden/