Layered x Stockholms Auktionsverk pop up-butik 9-11 feb

Under möbelveckan är Layered aktuell med ytterligare en kollektion möbler och mattor – The Eclectic Collection – där det antika möter det moderna. Mellan den 9-11 februari presenteras Layered x Stockholms Auktionsverk, en pop up-butik på Nybrogatan 32.

Här presenteras Layereds nyheter tillsammans med ett kurerat urval antikviteter från Stockholms Auktionsverks onlineauktioner.
Stockholms Auktionsverk, Nybrogatan 32 - Stockholm
Fre kl 10-18, Lör -Sön kl 11-16

Beata af Donner
tel: +46 (0)8-453 67 63
beata.af.donner@auktionsverket.se

Big Bengts museum på auktion21.9.2018 17:55Pressmeddelande

Helsingborgs Auktionsverk har fått förtroendet att sälja Big Bengts museum i Småland. Den 19-21 oktober går cirka 1400 föremål under klubban på High Chaparral. Föremålen är till antalet många, sortimentet brett och den fysiska volymen gigantisk. Samlingen består av allt från veteranbilar, veteran MC, mopeder, ångvältar, lokomotiv, stationära motorer, nautica, technica, leksaker, emaljskyltar, skulpturer, möbler och tavlor - under årtionden insamlade av nöjesparkens grundare, Big Bengt Erlandsson (1922-2016). Försäljningen sker då High Chaparral har stora planer om ett nytt interaktivt museum, med planerad öppning i 2020.