Layered x Stockholms Auktionsverk pop up-butik 9-11 feb

Under möbelveckan är Layered aktuell med ytterligare en kollektion möbler och mattor – The Eclectic Collection – där det antika möter det moderna. Mellan den 9-11 februari presenteras Layered x Stockholms Auktionsverk, en pop up-butik på Nybrogatan 32.

Här presenteras Layereds nyheter tillsammans med ett kurerat urval antikviteter från Stockholms Auktionsverks onlineauktioner.
Stockholms Auktionsverk, Nybrogatan 32 - Stockholm
Fre kl 10-18, Lör -Sön kl 11-16

Beata af Donner
tel: +46 (0)8-453 67 63
beata.af.donner@auktionsverket.se

ART PROJECT THANDA - Internationell grupputställning på Stockholms Auktionsverk med Afrika, Punk, Mexiko, biblisk feminism och New York-dandyism som tema19.1.2018 14:30Pressmeddelande

År 2016 tog konstnär Johan Falkman med sig 17 internationella konstnärer till Intibane, ett forsknings-camp, del av Dan Olofssons Safari Lodge, Thanda, i Sydafrika.Där fick de inspireras av den afrikanska kulturen, människorna, djurlivet och naturen. Arbetet presenteras nu i en stor grupputställning med måleri, skulptur och fotografi. Alla intäkter går till Christin och Dan Olofssons välgörenhetsorganisation Star for Life. Organisationen hjälper sydafrikanska ungdomar med utbildning och hälsa.