LEDIN – SKARPT LÄGE! Han är tillbaka!

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en lång rad kritikerrosade publiksuccéer och efter två års uppehåll intar en av Sveriges mest älskade artister återigen scenen. Det gör han med en nyskapad musikalisk käftsmäll till show. En lika klassisk som modern upplevelse, där Tomas alla odödliga hits står i centrum.

”Jag ser verkligen fram emot det här. Det har varit skönt men lite egen tid och en tom kalender, men nu är lusten tveklöst tillbaka.”

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011 - var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer.

Hösten 2011 – uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.

Sommaren 2012 - släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40hits/40år”.

Sommaren 2012 - inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.

Hösten 2013 - kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.

Våren 2014 - gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren.

Sommaren 2015 - var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer.

Räkna med en spektakulär show i högt tempo och med glimten i ögat. Med en artist vassare och mer laddad än någonsin.

”Tanken på att göra något på en fast scen igen blev minst sagt frestande, att få stå där med ett stort band i ryggen är svårt att tacka nej till. Och sedan, framförallt, mötet med publiken. Det lyckorus och den energi som vi fått uppleva tillsammans, kopplat till alla uppmuntrande kommentarer på sociala medier gjorde att beslutet blev enkelt. Det känns fint nu, som det ska. Både lockande och lite skrämmande att kliva ut på scenen igen.”

Premiär på Cirkus i Stockholm, den 15 september 2017.

Biljetterna släpps 21 februari.

Missa inte höstens musikaliska lyckopiller!

Föreställningen presenteras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion.

Presskontakten: Kim Halling, Live Nation +46 702 219 718

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.