LEDIN – SKARPT LÄGE! Han är tillbaka!

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en lång rad kritikerrosade publiksuccéer och efter två års uppehåll intar en av Sveriges mest älskade artister återigen scenen. Det gör han med en nyskapad musikalisk käftsmäll till show. En lika klassisk som modern upplevelse, där Tomas alla odödliga hits står i centrum.

”Jag ser verkligen fram emot det här. Det har varit skönt men lite egen tid och en tom kalender, men nu är lusten tveklöst tillbaka.”

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011 - var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer.

Hösten 2011 – uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.

Sommaren 2012 - släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40hits/40år”.

Sommaren 2012 - inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.

Hösten 2013 - kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.

Våren 2014 - gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren.

Sommaren 2015 - var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer.

Räkna med en spektakulär show i högt tempo och med glimten i ögat. Med en artist vassare och mer laddad än någonsin.

”Tanken på att göra något på en fast scen igen blev minst sagt frestande, att få stå där med ett stort band i ryggen är svårt att tacka nej till. Och sedan, framförallt, mötet med publiken. Det lyckorus och den energi som vi fått uppleva tillsammans, kopplat till alla uppmuntrande kommentarer på sociala medier gjorde att beslutet blev enkelt. Det känns fint nu, som det ska. Både lockande och lite skrämmande att kliva ut på scenen igen.”

Premiär på Cirkus i Stockholm, den 15 september 2017.

Biljetterna släpps 21 februari.

Missa inte höstens musikaliska lyckopiller!

Föreställningen presenteras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion.

Presskontakten: Kim Halling, Live Nation +46 702 219 718

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.