LEDIN – SKARPT LÄGE! Han är tillbaka!

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en lång rad kritikerrosade publiksuccéer och efter två års uppehåll intar en av Sveriges mest älskade artister återigen scenen. Det gör han med en nyskapad musikalisk käftsmäll till show. En lika klassisk som modern upplevelse, där Tomas alla odödliga hits står i centrum.

”Jag ser verkligen fram emot det här. Det har varit skönt men lite egen tid och en tom kalender, men nu är lusten tveklöst tillbaka.”

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011 - var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer.

Hösten 2011 – uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.

Sommaren 2012 - släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40hits/40år”.

Sommaren 2012 - inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.

Hösten 2013 - kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.

Våren 2014 - gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren.

Sommaren 2015 - var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer.

Räkna med en spektakulär show i högt tempo och med glimten i ögat. Med en artist vassare och mer laddad än någonsin.

”Tanken på att göra något på en fast scen igen blev minst sagt frestande, att få stå där med ett stort band i ryggen är svårt att tacka nej till. Och sedan, framförallt, mötet med publiken. Det lyckorus och den energi som vi fått uppleva tillsammans, kopplat till alla uppmuntrande kommentarer på sociala medier gjorde att beslutet blev enkelt. Det känns fint nu, som det ska. Både lockande och lite skrämmande att kliva ut på scenen igen.”

Premiär på Cirkus i Stockholm, den 15 september 2017.

Biljetterna släpps 21 februari.

Missa inte höstens musikaliska lyckopiller!

Föreställningen presenteras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion.

Presskontakten: Kim Halling, Live Nation +46 702 219 718

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.