LEDIN – SKARPT LÄGE till Göteborg och Rondo

Foto: Mats Bäcker

2Entertain - part om Moment Group

Efter en lång rad kritikerrosade publiksuccéer och efter två års uppehåll intar en av Sveriges mest älskade artister återigen scenen. Det gör han med en nyskapad musikalisk käftsmäll till show. I fredags hade SKARPT LÄGE premiär i Stockholm. Responsen från publik och kritiker var enorm i ett fullsatt Cirkus. I vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljetterna släpps måndagen den 25 september.

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011 - var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer.
Hösten 2011 – uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.
Sommaren 2012 - släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40år/40hits”.
Sommaren 2012 - inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.
Hösten 2013 - kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.
Våren 2014 - gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren. Sommaren 2015 - var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer.

Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari. Showen spelas hela våren 2018 på Rondo. Biljetterna släpps måndagen den 25 september.

Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion

Presskontakt: Kim Halling kim.halling@livenation.se

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.