LEDIN – SKARPT LÄGE till Göteborg och Rondo

Foto: Mats Bäcker

2Entertain - part om Moment Group

Efter en lång rad kritikerrosade publiksuccéer och efter två års uppehåll intar en av Sveriges mest älskade artister återigen scenen. Det gör han med en nyskapad musikalisk käftsmäll till show. I fredags hade SKARPT LÄGE premiär i Stockholm. Responsen från publik och kritiker var enorm i ett fullsatt Cirkus. I vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljetterna släpps måndagen den 25 september.

Få svenska artister kan peka på en lika lång och framgångsrik karriär. Under de hektiska åren 2011 - 2015 radade Tomas upp ett pärlband av succéer.

Hösten 2011 - var det premiär för den nyskapande och kritikerrosade krogshowen Ledin Showtime. Succén spelades under fyra säsonger för drygt 250 000 personer.
Hösten 2011 – uppskattad medverkan i TV4-succén ”Så mycket bättre”.
Sommaren 2012 - släpptes listettan och det guldsäljande dubbelalbumet ”40år/40hits”.
Sommaren 2012 - inbjöds Tomas som den första artisten någonsin till SVTs ”Allsångsscenen är din”, en timmeslång direktsänd hyllning.
Hösten 2013 - kom folkmusikalbumet ”Höga Kusten”, även det en etta på försäljningslistan. Albumet sålde guld, tilldelades en Grammis.
Våren 2014 - gjordes en framgångsrik konsertturné med Höga Kusten Kapellet, som förlängdes in i sommaren. Sommaren 2015 - var det dags för en klassisk sommarturné i Sverige, Norge och Finland. ”Livs Levande Ledin” sågs av drygt 180 000 personer.

Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari. Showen spelas hela våren 2018 på Rondo. Biljetterna släpps måndagen den 25 september.

Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion

Presskontakt: Kim Halling kim.halling@livenation.se

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 201820.4.2018 10:33Pressmeddelande

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!