Legenderna Berghagen och Oldsberg

Legenden Lasse Berghagen

Lasse Berghagen upptäcktes som 19-åring och är en av Sveriges mest folkkära artister genom alla tider. Under åren 1994-2003 var han svårslagen programledare för Allsång på Skansen och under den tiden ökade programmets tittarsiffror från 600 000 till över två miljoner. Han har tävlat i Melodifestivalen tre gånger och vann 1975 med låten "Jennie Jennie".

Lasse har många strängar på sin gamla lyra – han är sångare, författare, låtskrivare, kompositör och skådespelare. Med alster på sitt CV såsom ”Teddybjörnen Fredriksson”, "Stockholm i mitt hjärta” och "En kväll i juni".

2010 var Lasse dessutom med i premiärsäsongen av succéprogrammet Så ska det låta, tillsammans med bl.a. sin exhustru Lill-Babs.

BingoLottos prisbelönte kapellmästare Mattias Bylund leder husbandet från bakom pianot och programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 19 mars kl. 18 i TV4.