Legenderna Berghagen och Oldsberg

Legenden Lasse Berghagen

Lasse Berghagen upptäcktes som 19-åring och är en av Sveriges mest folkkära artister genom alla tider. Under åren 1994-2003 var han svårslagen programledare för Allsång på Skansen och under den tiden ökade programmets tittarsiffror från 600 000 till över två miljoner. Han har tävlat i Melodifestivalen tre gånger och vann 1975 med låten "Jennie Jennie".

Lasse har många strängar på sin gamla lyra – han är sångare, författare, låtskrivare, kompositör och skådespelare. Med alster på sitt CV såsom ”Teddybjörnen Fredriksson”, "Stockholm i mitt hjärta” och "En kväll i juni".

2010 var Lasse dessutom med i premiärsäsongen av succéprogrammet Så ska det låta, tillsammans med bl.a. sin exhustru Lill-Babs.

BingoLottos prisbelönte kapellmästare Mattias Bylund leder husbandet från bakom pianot och programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 19 mars kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.