Legenderna Berghagen och Oldsberg

Legenden Lasse Berghagen

Lasse Berghagen upptäcktes som 19-åring och är en av Sveriges mest folkkära artister genom alla tider. Under åren 1994-2003 var han svårslagen programledare för Allsång på Skansen och under den tiden ökade programmets tittarsiffror från 600 000 till över två miljoner. Han har tävlat i Melodifestivalen tre gånger och vann 1975 med låten "Jennie Jennie".

Lasse har många strängar på sin gamla lyra – han är sångare, författare, låtskrivare, kompositör och skådespelare. Med alster på sitt CV såsom ”Teddybjörnen Fredriksson”, "Stockholm i mitt hjärta” och "En kväll i juni".

2010 var Lasse dessutom med i premiärsäsongen av succéprogrammet Så ska det låta, tillsammans med bl.a. sin exhustru Lill-Babs.

BingoLottos prisbelönte kapellmästare Mattias Bylund leder husbandet från bakom pianot och programledare är Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 19 mars kl. 18 i TV4.

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.