Lejonfastigheter är bäst i Sverige på att förvalta kommunala verksamhetslokaler

För femte året i rad ökar vårt Nöjd kund index. Lejonfastigheter övertar första platsen och är bäst i Sverige på att förvalta kommunala verksamhetslokaler.
Medarbetare på Lejonfastigheter.

Vi mäter årligen Nöjd kund index (NKI) genom en undersökning till de kunder som verkar i våra fastigheter – skolor, förskolor, omsorgsboenden, kultur- och idrottsverksamheter med flera. Vi har genom ett systematiskt arbete under flera år kontinuerligt stärkt vår kundnöjdhet. För femte året i rad ökar vårt NKI och i år får vi ett NKI på 76, vilket är högst i Sverige.

– Det är resultatet av ett målmedvetet och långsiktigt arbete med gemensamma prestationer i hela organisationen. En annan framgångsfaktor är att vårt samlade uppdrag genomförs i nära samarbete med våra kunder, säger Lejonfastigheters vd Micael Antamo.

– Idag är vi oerhört stolta över att vara bäst i landet och fortsätter att jobba hårt tillsammans med våra entreprenörer för att göra våra kunder ännu nöjdare.

Kunddialogen är nyckeln

Undersökningen görs av konsultföretaget Evimetrix och riktar sig till de som är verksamma i våra fastigheter. När de jämför resultatet för drygt 80 kommunala fastighetsorganisationer placerar sig Lejonfastigheter i år på första plats i landet.

– Årets NKI-resultat för Lejonfastigheter är ingen slump. Lejonfastigheter har på många plan uppvisat en långsiktig målmedvetenhet och ett engagemang för att verkligen jobba med att utveckla kundnöjdheten. Detta syns inte minst i att kunderna upplever att det finns ett genuint intresse för deras synpunkter och behov i diskussionerna med Lejonfastigheter. Kunddialogen är nyckeln och här har Lejonfastigheter tagit en ledarposition som få fastighetsbolag når upp till, säger Evimetrix vd Alf Brydolf-Berg.

Frågor besvaras av Lejonfastigheters vd Micael Antamo, telefon 013-20 52 62.

Medarbetare på Lejonfastigheter.
En av våra fastigheter, Tallbodaskolan.