Lejonfastigheter deltar i världens största miljömanifestation

På lördag den 24 mars är det dags för Earth Hour. Lejonfastigheter släcker för en timme fasadbelysningen på sex av Linköpings mest kända hus för att visa att vi deltar i arbetet mot klimatförändringar.

Earth Hour arrangeras för tolfte året för att symbolisera miljöfrågans betydelse och samla människor i engagemang för klimatet. Lejonfastigheter har varit med från början. Initiativtagare till manifestationen är Världsnaturfonden.

Klockan 20.30–21.30 är fasadbelysningen släckt på dessa hus:

• Sporthallen
  • Saab Arena
  • Stadsbiblioteket
  • Stångs magasin
  • Stadshuset
  • Stora teatern

- Genom att för en stund släcka fasadbelysningen på några av Linköpings mest kända hus vill vi visa Lejonfastigheters engagemang och inspirera till eftertanke, säger Maria Widfeldt, chef för hållbarhet och inköp hos Lejonfastigheter. Vi arbetar dagligen med att energioptimera och effektivisera våra hus för att begränsa vår klimatpåverkan.

För mer information kontakta:

Maria Widfeldt, Lejonfastigheters chef för hållbarhet och inköp, telefon 013-29 47 79

Box 1943, Södra Stånggatan 1

Vi har ett 70-tal medarbetare som tillsammans bygger framtidens Linköping för stadens medborgare.