Lena Lind ny vd för Srf konsulterna

I höst tar Lena Lind över som ny vd för Srf konsulterna, branschorganisationen för redovisningskonsulter och lönekonsulter i Sverige. Lena kommer närmast från Brandskyddsföreningens två helägda dotterbolag där hon varit verksam som vd, varav parallellt 1,5 år som tillförordnad generalsekreterare.

Lena Lind, ny vd för Srf konsulterna

– Utifrån sin kompetens och erfarenhet från uppdrag som både vd och generalsekreterare samt flera års erfarenhet från branschen kommer Lena att kunna bidra på ett bra sätt till verksamheten, medlemmarna och hela redovisnings- och lönebranschen, säger Frans Blom, Srf konsulternas styrelseordförande.

Lena Lind tar över som vd 1 september 2022 och kommer successivt att även ta över rollen som förbundsdirektör från och med Q3 2023.

– De frågor som Srf konsulterna driver ligger mig varmt om hjärtat. Det ska bli väldigt inspirerande att tillsammans med medlemmar, styrelse och medarbetare säkerställa att de viktiga yrkesgrupperna redovisningskonsult, lönekonsult och rådgivare har en fortsatt stark röst och självklar roll i näringslivet, säger Lena Lind, tillträdande vd hos Srf konsulterna.

Roland Sigbladh frånträder således från vd-posten den 1 september 2022 och kommer under en tid att kvarstå i rollen som förbundsdirektör med planerad pension från hösten 2023.

Lena Lind, ny vd för Srf konsulterna