Lena Rådström Baastad besöker Göteborg

Onsdagen den 7 december besöker Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad Göteborg.

Besöket fokuserar på skola- och jobbpolitik. Under dagen besöks Arbetsförmedlingen och den nybyggda Landamäreskolan med inriktning på entreprenörskap.

Besöken under dagen är öppna för media

Tid och plats:

11:00-12:30    Landamäreskolan, Länsmansgården

Landamäreskolan är helt nybyggd och invigdes 8 november 2016. På skolan går cirka 400 elever i årskurs f-3 i grund- och särskola.

Adress: Daggdroppegatan 22, 418 43 Göteborg

13:30-14:45    Möte med arbetsförmedlingen

Rundvisning samt presentation av verksamheten.

Adress: Järnvågsgatan 3

Peter Liljeros, 072-576 58 73, peter.liljeros@socialdemokraterna.se

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande

Presidieplatserna i riksdagsutskotten har idag fördelats efter en överenskommelse mellan Socialdemokraterna och Moderaterna. Socialdemokraterna tilldelades åtta ordförandeposter i utskotten och Moderaterna tilldelades sju ordförandeposter. Socialdemokraterna och Moderaterna har sedan fördelat posterna tillsammans med sina respektive samarbetspartier. Viceordförandeposterna tillföll enligt uppgörelsen den part som inte har ordförandeposterna. Därmed följs och vidareutvecklas den praxis som gällt under tidigare mandatperioder och regeringar. Ett antal poster som traditionellt sett tillfaller regeringssidan respektive oppositionen kommer att omfördelas efter regeringsbildningen. Det gäller finansutskottet, konstitutionsutskottet, utrikesutskottet, försvarsutskottet och EU-nämnden. Fördelningen inom det rödgröna blocket framgår enligt nedan: Ordförande arbetsmarknadsutskottet –Socialdemokraterna Ordförande civilutskottet – Miljöpartiet Vice ordförande finansutskottet – Socialdemokraterna O