Lena Rådström Baastads första officiella besök i Örebro som partisekreterare

Fredagen 12 maj besöker Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad företaget Deligate och Odenskola i Örebro. Det är det första officiella besöket i Örebro efter att hon valdes till partisekreterare.

Under dagen träffar Lena Rådström Baastad även fackliga representanter i Örebro för ett facklig-politiskt samtal.

Tider:

8.30 - 9.30        Deligate

Deligate har sedan starten 2016 lyckats få cirka 100 matbutiker som kunder. Startupbolaget, med bas i Örebro, har tagit fram ett verktyg som gör det enklare och mer effektivt att kontrollera varor med ett nära utgånget bäst före-datum.

Adress: Älvtomtagatan 12, 703 42 Örebro.

10.00 - 11.00   Odenskolan

Presentation av verksamheten och verksamhetsutvecklingen på skolan.

Adress: Per Anders väg 2, 715 31 Odensbacken

Peter Liljeros, 072-576 58 73, peter.liljeros@socialdemokraterna.se

S går till val på stöd till privata skogsägare som ska skapa fler jobb och bidra till grön omställning15.8.2018 13:34Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill underlätta för privata skogsägare att röja skog och därigenom bidra till att skapa nya arbetstillfällen, samt till en snabbare övergång till ett fossilfritt Sverige. Mer röjning kan skapa arbetstillfällen som kräver kort utbildning, bidra till integration och skapa jobb i glesbygd samtidigt som det gynnar skogsnäringen i stort. Ett Röj-stöd skulle vid fullt utnyttjande kunna omfatta över 1000 årsarbeten. Socialdemokraterna vill satsa 200 miljoner årligen under nästa mandatperiod.

S vill stoppa privatiseringar och vinstintresse i vården14.8.2018 10:45Pressmeddelande

Socialdemokraterna går till val på att skapa ordning och reda i vården genom att stoppa privatiseringar och gräddfiler där en del kan köpa sig före i vården. Socialdemokraterna vill se ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige. Marknadslösningarna och privatiseringarna leder till ökade kostnader och försämrade arbetsvillkor för personalen. Dagens förslag handlar om att stoppa privatiseringar och marknadslösningar i vården.