Lena Rådström Baastads första officiella besök i Örebro som partisekreterare

Fredagen 12 maj besöker Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad företaget Deligate och Odenskola i Örebro. Det är det första officiella besöket i Örebro efter att hon valdes till partisekreterare.

Under dagen träffar Lena Rådström Baastad även fackliga representanter i Örebro för ett facklig-politiskt samtal.

Tider:

8.30 - 9.30        Deligate

Deligate har sedan starten 2016 lyckats få cirka 100 matbutiker som kunder. Startupbolaget, med bas i Örebro, har tagit fram ett verktyg som gör det enklare och mer effektivt att kontrollera varor med ett nära utgånget bäst före-datum.

Adress: Älvtomtagatan 12, 703 42 Örebro.

10.00 - 11.00   Odenskolan

Presentation av verksamheten och verksamhetsutvecklingen på skolan.

Adress: Per Anders väg 2, 715 31 Odensbacken

Peter Liljeros, 072-576 58 73, peter.liljeros@socialdemokraterna.se

Riddarhustorget 7-9

The Anna Lindh Prize 2018 is awarded to Turkish human rights lawyer Eren Keskin23.5.2018 11:08Pressmeddelande

Eren Keskin leads the organization The Association of Legal Aid Against Sexual Violence. - She has worked tirelessly to help violence-deprived girls and women, as well as HBTQ people and Syrian refugees in Turkey. Even when her engagement led to confinement she continued to stand up for defending human rights with no regard to political or religious background, comments Mrs Lena Hjelm-Wallén, chairperson of The Anna Lindh Foundation. - Eren Keskin's brave voice is needed today more than anything and her work is totally in accordance with the spirit of Anna Lindh. The price will be awarded to Eren Keskin on a seminar in Stockholm on the 19th of June which is the birthday of Anna Lindh. The Anna Lindh Prize was first rewarded 2004. For further information: Dan Svanell, member of the board of Anna Lindh Foundation +46 708 773 326

S vill bryta ensamheten och förbättra hälsan hos äldre22.5.2018 10:00Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill minska den ökande ensamheten bland äldre. Idag presenterade Magdalena Andersson och Lena Hallengren ett trygghetspaket för att motverka ofrivillig ensamhet och ge fler äldre möjligheten till en mer aktiv vardag. Bland annat genom fast omsorgskontakt i hemtjänsten, handslag med folkrörelserna för mer social samvaro och genom en satsning på idrott och friluftsliv för äldre.