Lena Rådström Baastads första officiella besök i Örebro som partisekreterare

Fredagen 12 maj besöker Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad företaget Deligate och Odenskola i Örebro. Det är det första officiella besöket i Örebro efter att hon valdes till partisekreterare.

Under dagen träffar Lena Rådström Baastad även fackliga representanter i Örebro för ett facklig-politiskt samtal.

Tider:

8.30 - 9.30        Deligate

Deligate har sedan starten 2016 lyckats få cirka 100 matbutiker som kunder. Startupbolaget, med bas i Örebro, har tagit fram ett verktyg som gör det enklare och mer effektivt att kontrollera varor med ett nära utgånget bäst före-datum.

Adress: Älvtomtagatan 12, 703 42 Örebro.

10.00 - 11.00   Odenskolan

Presentation av verksamheten och verksamhetsutvecklingen på skolan.

Adress: Per Anders väg 2, 715 31 Odensbacken

Peter Liljeros, 072-576 58 73, peter.liljeros@socialdemokraterna.se

Uppgörelsen om utskottsposterna klar26.9.2018 16:20Pressmeddelande

Presidieplatserna i riksdagsutskotten har idag fördelats efter en överenskommelse mellan Socialdemokraterna och Moderaterna. Socialdemokraterna tilldelades åtta ordförandeposter i utskotten och Moderaterna tilldelades sju ordförandeposter. Socialdemokraterna och Moderaterna har sedan fördelat posterna tillsammans med sina respektive samarbetspartier. Viceordförandeposterna tillföll enligt uppgörelsen den part som inte har ordförandeposterna. Därmed följs och vidareutvecklas den praxis som gällt under tidigare mandatperioder och regeringar. Ett antal poster som traditionellt sett tillfaller regeringssidan respektive oppositionen kommer att omfördelas efter regeringsbildningen. Det gäller finansutskottet, konstitutionsutskottet, utrikesutskottet, försvarsutskottet och EU-nämnden. Fördelningen inom det rödgröna blocket framgår enligt nedan: Ordförande arbetsmarknadsutskottet –Socialdemokraterna Ordförande civilutskottet – Miljöpartiet Vice ordförande finansutskottet – Socialdemokraterna O