NASDAQ OMX

LeoVegas AB: Avskrivningar för förvärvade immateriella tillgångar

Dela

LeoVegas uppdaterar nyttjandeperioder och avskrivningsprofiler för immateriella tillgångar relaterade till förvärv. Avskrivningstakten för kundrelationer i Royal Panda ändras för att harmonieras med resterande förvärv.

I samband med förvärvet av Royal Panda upprättades en preliminär förvärvsanalys där ett verkligt värde om 30,5 MEUR för kundrelationer identifierades. Royal Panda konsolideras 1 november 2017 då tillträde skedde. Kundrelationerna i Royal Panda har initialt skrivits av på en rak amorteringstakt på två år.

Vid förvärvet av tillgångarna av IPS (nedan kallat "Rocket X") upprättades en preliminär förvärvsanalys där övervärden om 12,2 MEUR identifierats för kunddatabasen.

I samband med upprättandet av den preliminära förvärvsanalysen för Rocket X gjordes en djup analys av kundernas beteende för Rocket X och samt att LeoVegas fortsatte att följa upp kundernas beteende även för Royal Panda. Slutsatsen av denna analys är att den totala nyttjandeperioden för kundrelationer sträcker sig över en längre tid än två år varmed avskrivningarna ska reflektera detta.

Nyttjandeperioden för kundrelationerna i Rocket X är totalt 45 månader, där LeoVegas applicerar en degressiv modell där avskrivningarna de första tre månaderna är högre, på grund av att värdet minskar snabbare initialt. Därefter skrivs kunddatabasen av med en linjär avskrivningstakt på fyra år. Nyttjandeperioden för kunddatabasen i Royal Panda ändras således från att skrivas av på två år linjärt, till att skrivas av enligt samma avskrivningsprincip som för kunddatabasen i Rocket X. Detta speglar den prognostiserande nyttjandeperioden för hur förvärvade kundrelationer kommer generera kassaflöde till Koncernen. En förvärvsanalys är preliminär tills dess att den fastställs, men senast ett år från förvärvstillfället.

Baserat på en växelkurs på 1,133 GBP/EUR kommer totala avskrivningar relaterade till identifierade immateriella tillgångar värderade till verkligen värde i Koncernen motsvara enligt nedan. Dessa siffror inkluderar samtliga identifierade övervärden för LeoVegas-koncernens förvärv (Winga, Royal Panda, CasinoGrounds, Rocket X).  

Totala avskrivningar relaterade till immateriella tillgångar värderade till verkligt värde

  2018 2019   Q1'18 Q2'18 Q3'18 Q4'18
MEUR 17.5 16.4    4.6  4.6  4.1  4.1

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gustaf Hagman, Group CEO: +46 70-880 55 22, gustaf.hagman@leovegas.com
Viktor Fritzén, Group CFO: +46 73 612 22 67, viktor.fritzen@leovegas.com
Philip Doftvik, Head of Investor Relations and Corporate Finance: +46 73 512 07 20, philip.doftvik@leovegas.com

Om LeoVegas mobile gaming group
LeoVegas passion är "Leading the way into the mobile future".  LeoVegas är Sveriges främsta GameTech bolag och ligger i framkant med den senaste teknologin för mobilspel. 2017 passerade bolaget gränsen för att räknas som en unicorn - det vill säga, en startup värderat till över en miljard USD. En stor del av framgången är ett extremt produkt- och teknikfokus samt den effektiva och datadrivna marknadsföringen. Teknikutveckling sker i Sverige medan den operativa verksamheten är baserad på Malta. LeoVegas erbjuder spel på Casino, Live casino och Sport samt opererar två globala och skalbara varumärken - LeoVegas och Royal Panda samt en lokal multibrand operatör med samlingsnamnet Rocket X. Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm. Mer om LeoVegas på  www.leovegasgroup.com .




This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: LeoVegas AB via Globenewswire

Om

NASDAQ OMX
NASDAQ OMX



Följ NASDAQ OMX

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

eGain Enables Conversational Customer Service Through Apple Business Chat20.7.2018 12:30Pressmeddelande

SUNNYVALE, Calif. and NEWBURY, United Kingdom, July 20, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- eGain (NASDAQ:EGAN), the leading provider of cloud-based customer engagement solutions, today announced its integration with Apple Business Chat. According to Gartner, requests for customer support through consumer mobile messaging apps will exceed requests for customer support through traditional social media by 2019*. Moreover, 56% of consumers surveyed in a Nielsen study would rather message a business than call customer service, and 67% expect to message businesses even more over the next two years. Key capabilities Among key capabilities of the integrated solution are: Enabling hundreds of millions of consumers on iPhone and iPad to interact with businesses through the Messages app Leverage eGain AI to infer customer intent, power bot conversations through messaging, route escalations to contact center agents, and guide agents through messaging conversations Provide immersive customer experiences with

Marcus Hiles - Texas Takes #1 Four Years in a Row in America's Top States for Business19.7.2018 23:39Pressmeddelande

DALLAS, July 19, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- The future business scene in Texas is looking brighter than ever as the state continues to hold its place as a national leader. Growth is spreading across areas such as North Texas, Houston and San Antonio with businesses quickly expanding their operations in the state that offers some of the best in business-friendly climates and overall growth potential. Tapping into the market recently are global leaders such as Toyota, Liberty Mutual and JP Morgan who have taken advantage of the state's increasing network of commercial properties, workforce and business resources. Named by CNBC for the fourth consecutive year as America's Top State for Business, Texas scored above all 50 states on overall business competitiveness. With the business hub building on its role as a national leader for the past decade, this top rank title reflects the progress Texas has made in cementing its place in the global economy. "This national recognition comes without s

Second Quarter 2018 Results Conference Call19.7.2018 21:34Pressmeddelande

AURORA, Ontario, July 19, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Magna International Inc. (TSX:MG) (NYSE:MGA) SECOND QUARTER 2018 RESULTS CONFERENCE CALL WEDNESDAY - AUGUST 8th, 2018 7:30 AM ET DIAL IN NUMBERS North America Toll Free: International Toll: Webcast: 1-888-223-4641 1-416-981-9080 www.magna.com Slide presentation will be available on our website prior to the call. REBROADCAST INFORMATION Replay available 2 hours after the call until August 15, 2018 North America Toll Free: International Toll: Reservation No.: 1-800-558-5253 1-416-626-4100 21892829 INVESTOR CONTACT Louis Tonelli, Vice-President, Investor Relations louis.tonelli@magna.com, 905-726-7035 TELECONFERENCE CONTACT Nancy Hansford, Executive Assistant, Investor Relations nancy.hansford@magna.com, 905-726-7108 This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients. The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originali

Uganda National Airlines Company Limited Signs Firm Order for Four Bombardier CRJ900 Aircraft19.7.2018 18:36Pressmeddelande

First operator of the new CRJ Series ATMOSPHÈRE cabin in Africa MONTREAL, July 18, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bombardier Commercial Aircraft announced today that it has signed a firm order for four new CRJ900 regional jets with Uganda National Airlines Company. Based on the list price for the CRJ900 aircraft, the firm order is valued at approximately US$190 million. "We congratulate the Government of Uganda for the revival of its national flag carrier, and are thrilled that the new airline has selected Bombardier and the CRJ900 regional jets for its upcoming debut," said Jean-Paul Boutibou, Vice President, Sales, Middle-East and Africa, Bombardier Commercial Aircraft. "Recognized for its superior economics and efficiency, the CRJ Series aircraft have enabled airlines worldwide to serve communities with better connectivity, and we look forward to supporting the development of Uganda's regional air travel with these CRJ900 regional jets." Uganda Airlines will operate the CRJ900 in dual-cla

CrownBio Supports Excellence in Translational Research with Grant Award that Funds Innovative PDX Model Development in Immuno-Oncology19.7.2018 15:03Pressmeddelande

"Cancer Research Center of Lyon iPS novel PDX models formulate new immune cell focused strategies" SAN DIEGO, July 19, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Crown Bioscience, a global drug discovery and development services company providing translational platforms to advance oncology, inflammation, cardiovascular and metabolic disease research, is proud to announce the award of its Patient-Derived Xenograft (PDX) grant program to doctors Fabrice Lavial, Christophe Caux and Bertrand Dubois from the Cancer Research Center of Lyon (CRCL). The grant program was established to support oncology researchers pursuing scientific advancements in cancer using PDX technology. Following an extensive review, CrownBio's Scientific Steering Committee selected Dr. Lavial and his colleagues at the CRCL due to their project's potential to create breakthroughs in preclinical oncology strategies. Their research combines PDX and iPS cell technologies to create patient-specific, humanized models. These unique models wil

Jumio Introduces Liveness Detection for Web to Better Deter Fraud During Account Onboarding19.7.2018 14:00Pressmeddelande

New identity proofing functionality ensures that the person behind a Web upload verification is present and the person actually creating a new online account PALO ALTO, Calif., July 19, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Jumio, the creator of Netverify(TM) Trusted Identity as a Service (TIaaS), today announced the addition of Liveness Detection for Web to better thwart fraudsters' evolving and sophisticated attempts to assume another individual's identity. With identity verification, Jumio's approach is to first verify the government-issued ID (e.g., driver's license, passport or ID card) and ensure that it is authentic and has not been doctored. For mobile SDK customers, Jumio then requires the user to take a selfie which enables the company to compare the person in the selfie to the person pictured in the ID document. Since Netverify is an omnichannel solution, Jumio also supports identity verification via desktop webcams. This channel enables our customers to reach large market segments who a

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum