Lernia hjälper Frode Laursen med truckförare och packningspersonal

Logistikbranschen växer och behovet av personal ökar. Truckförare är ett av flera bristyrken i Sverige idag. För att säkra sitt behov av truckförare och plock/packningspersonal tecknar Frode Laursen ett ramavtal med Lernia.

”Med Lernia får Frode Laursen en partner som som kan hjälpa till med en flexibel bemanning av alla typer av logistikpersonal. Vi är stolta att få hjälpa till med personal i syd- och västsverige till Frode Laursen,” säger Kai Ausfelt, key account manager på Lernia.

Frode Laursen är en ny kund för Lernia, men Lernia är redan en stor aktör inom bemanning och utbildning inom logistikyrken. Bland annat utbildar Lernia runt
1 000 truckförare per år. Lernia är ett av Sveriges största utbildnings- och bemanningsbolag som under förra året hjälpte över 1 500 kunder med 10 800 konsulter och utbildade närmare 35 000 personer.

”Vi är glada att teckna ett avtal med Lernia som säkrar en flexibel och kompetent bemanning, även inom i lite svårare yrken som truckförare,” säger HR-chef Pia Ekelund på Frode Laursen.

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartner inom utbildning, bemanning och omställning. Lernia utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Lernia bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Delårsrapport januari - juni 2018: Fortsatt stark bemanningsmarknad men negativt resultat för utbildningsverksamheten16.7.2018 11:39Pressmeddelande

Lernias intäkter för andra kvartalet minskade med 5 procent till 806 (846) mkr. Intäktsminskningen förklaras främst av lägre volymer inom utbildning. Bemanningsmarknaden är fortsatt stark och en planerad nedgång av inhyrda konsulter hos en stor kund har till stor del ersatts av ökade intäkter från andra kunder. Delårsperiodens intäkter är i nivå med föregående år.

Skåningar har svårare än andra att bli vän med personer av annan politisk åsikt2.7.2018 09:17Pressmeddelande

Lernia hjälper Almedalsbesökare att bli bättre vänner Vi svenskar har svårt att skaffa oss nya vänner visar en färsk undersökning från Demoskop. Med valår och den valrörelse som genom Almedalen går in i slutspurten kommer politiska meningsskiljaktigheter bli allt tydligare, även hos vänner. Skåningar har dock svårare än svensken i gemen att bli nära vän med personer av en annan politisk åsikt.

Stockholmare har svårare än andra att bli vän med personer av annan politisk åsikt2.7.2018 09:11Pressmeddelande

Lernia hjälper Almedalsbesökare att bli bättre vänner Vi svenskar har svårt att skaffa oss nya vänner visar en färsk undersökning från Demoskop. Med valår och den valrörelse som genom Almedalen går in i slutspurten kommer politiska meningsskiljaktigheter bli allt tydligare, även hos vänner. Stockholmare har svårare än svensken i gemen att bli nära vän med personer av en annan politisk åsikt.

Västerbottningar har lättast i Sverige att bli vän med personer av annan politiskåsikt.2.7.2018 08:42Pressmeddelande

Lernia hjälper Almedalsbesökare att bli bättre vänner Vi svenskar har svårt att skaffa oss nya vänner visar en färsk undersökning från Demoskop. Med valår och den valrörelse som genom Almedalen går in i slutspurten kommer politiska meningsskiljaktigheter bli allt tydligare, även hos vänner. Västerbottningar har dock lättare än svensken i gemen att bli nära vän med personer av en annan politisk åsikt.