Lernia hjälper Frode Laursen med truckförare och packningspersonal

Logistikbranschen växer och behovet av personal ökar. Truckförare är ett av flera bristyrken i Sverige idag. För att säkra sitt behov av truckförare och plock/packningspersonal tecknar Frode Laursen ett ramavtal med Lernia.

”Med Lernia får Frode Laursen en partner som som kan hjälpa till med en flexibel bemanning av alla typer av logistikpersonal. Vi är stolta att få hjälpa till med personal i syd- och västsverige till Frode Laursen,” säger Kai Ausfelt, key account manager på Lernia.

Frode Laursen är en ny kund för Lernia, men Lernia är redan en stor aktör inom bemanning och utbildning inom logistikyrken. Bland annat utbildar Lernia runt
1 000 truckförare per år. Lernia är ett av Sveriges största utbildnings- och bemanningsbolag som under förra året hjälpte över 1 500 kunder med 10 800 konsulter och utbildade närmare 35 000 personer.

”Vi är glada att teckna ett avtal med Lernia som säkrar en flexibel och kompetent bemanning, även inom i lite svårare yrken som truckförare,” säger HR-chef Pia Ekelund på Frode Laursen.

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartner inom utbildning, bemanning och omställning. Lernia utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Lernia bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lernias bokslutskommuniké 2018: Ökad omsättning för bemanningsverksamheten, men stora utmaningar för utbildningsverksamheten13.2.2019 16:11:12Pressmeddelande

Lernias intäkter för fjärde kvartalet minskade med sex procent till 859 (921) mkr. Det förklaras främst av lägre intäkter från Arbetsförmedlingens upphandlade utbildningstjänster, kalendereffekter med färre uthyrda konsulter samt en nedgång hos en större bemanningskund där konsulterna enligt plan gått över till fast anställning hos kunden. Helårets intäkter minskade med två procent till 3 272 (3 349) mkr.