Lernia och Lambertsson tecknar avtal om bemanning och utbildning

Byggbranschen fortsätter växa och behovet av såväl personal som uthyrning av byggutrustning är högt. För att säkra ett flexibelt behov av kompetent personal har Lambertsson och Lernia tecknat ett nationellt ramavtal. Avtalet innebär att Lernia ska hjälpa Lambertssons depåer i hela landet med personal och utbildning inom elområdet.

Genom det här avtalet får vi en möjlighet att kompetensutveckla både ny och befintlig personal hos Lambertsson samt att bemanna depåtjänster från Malmö i syd till Kiruna i norr, säger Kai Ausfelt, Key Account Manager på Lernia.

Lambertsson är en ny kund för Lernia, men Lernia är redan en stor aktör inom bemanning och utbildning inom byggnadsbranschen. Lernia är ett av Sveriges störst utbildnings- och bemanningsbolag som under förra året hjälpte över 1500 kunder med 10.800 konsulter och utbildade närmare 35.000 personer.

Vi är glada att teckna ett avtal med Lernia och hoppas med hjälp av det kunna möta det behov av personal och utbildning inom ellära som vi har, säger HR Chef Carina Nööjd på Lambertsson.

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartner inom utbildning, bemanning och omställning. Lernia utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Lernia bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lernias bokslutskommuniké 2018: Ökad omsättning för bemanningsverksamheten, men stora utmaningar för utbildningsverksamheten13.2.2019 16:11:12Pressmeddelande

Lernias intäkter för fjärde kvartalet minskade med sex procent till 859 (921) mkr. Det förklaras främst av lägre intäkter från Arbetsförmedlingens upphandlade utbildningstjänster, kalendereffekter med färre uthyrda konsulter samt en nedgång hos en större bemanningskund där konsulterna enligt plan gått över till fast anställning hos kunden. Helårets intäkter minskade med två procent till 3 272 (3 349) mkr.