Lernia publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2018

Nu finns Lernias års- och hållbarhetsredovisning för 2018 på lernia.se.

En utprintad version av rapporten kommer att finnas tillgänglig på Lernias årsstämma i Stockholm den 24 april 2019. För övriga frågor relaterade till årsstämman hänvisas till den kallelse som publiceras i slutet av mars.

Rapporten kan laddas ned i pdf-format från sidan Finansiell information

Lernia är den ledande aktören för att möta industrins kompetensbehov. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. Lernia omsätter drygt 3 miljarder och finns på 60 orter över hela landet. 2018 utbildade vi 23 000 personer och förmedlade 11 400 bemanningskonsulter. Lernia är auktoriserat som bemannings-, utbildnings-, rekryterings- och omställningsföretag av respektive branschorganisation. Läs mer på lernia.se

Vänskap på arbetsplatsen effektivt verktyg för arbetsmiljön – Folktandvården Skåne: ”Vi har fått ett tajtare samarbete”29.8.2019 10:03:26 CESTPressmeddelande

Kan vänskap på arbetsplatsen ha en funktion utöver god stämning bland kollegorna? Forskning visar bland annat att det är viktigt för integrationen – dessutom kan det vara ett verktyg för bättre arbetsmiljö med effektivare team. En av de arbetsplatser som testat är Folktandvården Skåne. Den 4 september håller Lernia, som arbetat med vänskap som integrationsmotor, ett frukostseminarium på temat.

Träffa Lernia i Almedalen27.6.2019 09:48:32 CESTPressmeddelande

Svensk arbetsmarknad befinner sig i ett utmanande läge. Arbetsförmedlingen ska reformeras och i det så kallade januariavtalet finns en rad förslag på förändringar som berör arbetsmarknaden. Det gör att det i år känns extra viktigt att diskutera framtidens arbetsmarknad och kompetensförsörjning under Almedalen. Vi behöver skapa förutsättningar för bättre matchning på arbetsmarknaden så att fler människor får jobb och företagen rätt kompetens.

Lernia bjuder in till seminarium om vänskap på arbetsplatsen – för effektivare team och säkrare arbetsmiljö29.5.2019 13:46:02 CESTPressmeddelande

Integration på arbetsplatsen är en viktig fråga för Lernia som man bl.a. jobbar med genom projektet Integration För Svenskar – en interaktionskurs som hjälper människor att knyta vänskapsband på jobbet. Den 3 juni bjuder Lernia in till frukostseminarium i Göteborg på tema ”Vänskap på arbetsplatsen” för att tillsammans med näringslivsprofiler och en expert prata vidare om vilka andra viktiga fördelar vänskap på arbetsplatsen kan ha.