Lernia satsar i Norrköping

Lernia är störst i Sverige på bemanning av yrkesarbetare. För att ytterligare stärka sin marknadsposition etablerar man sig i Norrköping. Genom att rekrytera Anette Hedberg från Manpower vill man ta en position som en av de ledande inom bemanning i Östergötland.

Norrköpingsområdet med sin industrihistoria är en viktig region för svensk industri. Lernia arbetar idag med flera av Sveriges största företag och har spetskompetens inom industriarbete, tillverkning, lager och logistik.

- Norrköpingsområdet har ett starkt näringsliv med flera intressanta industriföretag. Vi har ett brett tjänsteutbud av bemanning, rekrytering, utbildning och karriärväxlingstjänster som vi tror kommer uppskattas av företagen i Norrköping. Med våra erfarenheter och kunskaper från samarbeten med flera av Sveriges största företag, vill vi tillsammans med Norrköpings näringsliv bidra till fortsatt utveckling av kompetensförsörjningen i regionen, säger Magnus Franzén, regionchef Lernia.

Anette Hedberg rekryteras från Manpower där hon varit sedan 2003, senast i rollen som affärsområdeschef.

- Jag ser fram emot att kombinera min långa erfarenhet från branschen med att få vara med att bygga nytt. Norrköping och Östergötland är en jättespännande marknad med väldigt stor potential framförallt inom lager och logistik vilket är ett område där Lernia ligger i framkant. Jag tror att varje kund kommer kräva sin egen unika lösning vilket kommer ställa högre krav på leverantörerna, något jag ser fram emot att vara med att bidra till. Det ska bli riktigt kul att fortsätta utveckla Norrköpings näringsliv, säger Anette Hedberg.

Lernias kontor kommer att ligga på Olai Kyrkogata 50 i centrala Norrköping. Anette Hedberg tillträder som platschef i Norrköping den 1 april.

Lernia är den ledande aktören för att möta industrins kompetensbehov. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. Lernia omsätter drygt 3 miljarder och finns på 60 orter över hela landet. 2018 utbildade vi 23 000 personer och förmedlade 11 400 bemanningskonsulter. Lernia är auktoriserat som bemannings-, utbildnings-, rekryterings- och omställningsföretag av respektive branschorganisation. Läs mer på lernia.se

Ny satsning ska hjälpa Umeås arbetssökande till jobb19.5.2020 08:59:02 CESTPressmeddelande

Med ett tuffare läge på arbetsmarknaden har behovet av arbetsmarknadsåtgärder aldrig varit större. En del i Arbetsförmedlingens reformering är att utvalda privata aktörer ska ta ett större ansvar för detta. Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia är en av de utvalda aktörerna och utökar nu sin verksamhet i Umeå med den nya satsningen ”Rusta och matcha” som ska stötta arbetssökande och matcha dem med företag där jobben finns.

Ny satsning ska hjälpa Skövdes arbetssökande till jobb19.5.2020 08:45:00 CESTPressmeddelande

Med ett tuffare läge på arbetsmarknaden har behovet av arbetsmarknadsåtgärder aldrig varit större. En del i Arbetsförmedlingens reformering är att utvalda privata aktörer ska ta ett större ansvar för detta. Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia är en av dem och utökar nu sin verksamhet i Skövde med ”Stöd och matchning” som ska hjälpa arbetssökande i jobb genom stöd och genom matchning med företag där jobben finns.

Ny satsning ska hjälpa Skellefteås arbetssökande till jobb19.5.2020 08:45:00 CESTPressmeddelande

Med ett tuffare läge på arbetsmarknaden har behovet av arbetsmarknadsåtgärder aldrig varit större. En del i Arbetsförmedlingens reformering är att utvalda privata aktörer ska ta ett större ansvar för detta. Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia är en av dem och utökar nu sin verksamhet i Skellefteå med ”Stöd och matchning” som ska hjälpa arbetssökande i jobb genom stöd och genom matchning med företag där jobben finns.

Ny satsning ska hjälpa Oskarshamns arbetssökande till jobb12.5.2020 08:44:00 CESTPressmeddelande

Med ett tuffare läge på arbetsmarknaden har behovet av arbetsmarknadsåtgärder aldrig varit större. En del i Arbetsförmedlingens reformering är att utvalda privata aktörer ska ta ett större ansvar för detta. Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia är en av de utvalda aktörerna och utökar nu sin verksamhet i Oskarshamn med den nya satsningen ”Rusta och matcha” som ska stötta arbetssökande och matcha dem med företag där jobben finns.

Ny satsning ska hjälpa Kristianstads arbetssökande till jobb4.5.2020 15:55:00 CESTPressmeddelande

Med ett tuffare läge på arbetsmarknaden har behovet av arbetsmarknadsåtgärder aldrig varit större. En del i Arbetsförmedlingens reformering är att utvalda privata aktörer ska ta ett större ansvar för detta. Utbildnings- och bemanningsföretaget Lernia är en av de utvalda aktörerna och utökar nu sin verksamhet i Kristianstad med ”Stöd och matchning” som ska hjälpa arbetssökande genom stöd och genom matchning med företag där jobben finns.

Lernias delårsrapport 1 januari – 31 mars 2020: Förbättrat rörelseresultat för utbildningsverksamheten men lägre rörelseresultat för bemanningsverksamheten24.4.2020 14:48:50 CESTPressmeddelande

Lernia inledde året på en stabil resultatnivå, då de besparingar och effektiviseringar som genomförts har gett önskat resultat. När det nya Covid-19-viruset började spridas försämrades bemanningsverksamhetens resultat som en följd av minskad efterfrågan. Lernia har dock snabbt vidtagit åtgärder för att minska kostnaderna, följa myndigheters rekommendationer samt möta en förändrad efterfrågan.