Lernia vinnare i SKL:s upphandling av bemanningstjänster

Upphandlingen som omfattade närmare tusen offentliga aktörer i Sverige ger Lernia en möjlighet att bemanna offentlig sektor över hela landet med tjänstemän. SKL Kommentus Inköpscentral AB (SKI) har stått utan bemanningsavtal sedan november 2016.

Genom den här upphandlingen får vi en möjlighet att leverera bemanningslösningar till offentliga aktörer i hela landet. Vår förhoppning är att vi under de närmaste åren kommer kunna hjälpa en stor grupp offentliga aktörer att få rätt kompetens i rätt tid, säger Annika Roupé, marknads- och försäljningsdirektör på Lernia.

SKL Kommentus upphandling Bemanningstjänster 2015-2 ersätter det gamla bemanningsavtalet som löpte ut i november 2016. Sedan dess har det inte funnits något centralt ramavtal för bemanningstjänster. Avtalet omfattar bemanning inom ekonomi, administration, support, HR och fastighet.

Totalt är det 973 organisationer som har en möjlighet att avropa tjänster genom upphandlingen. För varje område och avropare har tre leverantörer valts ut i en rangordning där den överst rangordnade först skall tilldelas uppdragen. Lernia rankas som nummer ett inom:

• Ekonomi av 464 avroppsberättigade parter (controller, redovisningsekonom och ekonomiassistenter)
  • Administration av 95 avroppsberättigade parter (assistenter, sekreterare och registrator)
  • Support av 153 avroppsberättigade parter (receptionist/telefonist/allraoundkontorist och kundtjänstmedarbetare)
  • HR av 322 avroppsberättigade parter (personalhandläggare/personaladministratör och lönehandläggare/löneassistent)
  • Fastighet av 137 avroppsberättigade parter (vaktmästare, fastighetsskötare, fastighetsförvaltare, fastighetsvärd/husvärd)

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartner inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Studerande vill ha fler vänner22.5.2018 09:03Pressmeddelande

Ny kurs ska göra svenskarna världsbäst på att skaffa nya vänner Varannan studerande skulle i mycket eller ganska hög utsträckning vilja få fler vänner på sin skola/utbildningsplats. Det visar en undersökning som Demoskop har genomfört på uppdrag av bemannings- och utbildningsföretaget Lernia. Samtidigt visar en global studie att svenskar är sämst i världen på att skaffa nya vänner*. För att råda bot på problemet lanserar nu Lernia Interaktion För Svenskar (IFS), en kurs med 36 forskningsbaserade frågor som ska leda till vänskap.

Sex av tio tror språk är viktigast för integration22.5.2018 08:33Pressmeddelande

Ny interkationskurs ska göra svenskarna världsbäst på att skaffa nya vänner Sex av tio svenskar anser att grundläggande språkkunskaper skulle vara viktigast för att integreras i ett nytt land. Det visar en undersökning som Demoskop har genomfört på uppdrag av bemannings- och utbildningsföretaget Lernia. Samtidigt anser var femte svensk att ett jobb är viktigast för att integreras och enbart sex procent att en förståelse för kulturella fenomen är viktigast för integrationen.

Äldre bättre på att få nya vänner21.5.2018 09:03Pressmeddelande

Interaktionskurs från Lernia ska göra svenskarna världsbäst på vänskap 38 procent av svenskarna över 65 år har fått två eller fler nya vänner det senaste året. Det visar en undersökning som Demoskop har genomfört på uppdrag av bemannings- och utbildningsföretaget Lernia. Bland 36- till 49-åringarna är motsvarande siffra endast 24 procent. Och en global studie visar att svenskar är sämst i världen på att skaffa nya vänner. För att råda bot på problemet lanserar nu Lernia Interaktion För Svenskar (IFS), med 36 forskningsbaserade frågor som ska leda till vänskap.

Kommunalarbetare har lättast att få vänner18.5.2018 09:34Pressmeddelande

36 frågor ska göra svenskarna världsbäst på att skaffa nya vänner Anställda inom kommuner anser att det är lättare att få nya vänner än privatanställda. Det visar en undersökning som Demoskop har genomfört på uppdrag av bemannings- och utbildningsföretaget Lernia. Samtidigt visar en global studie att svenskar är sämst i världen på att skaffa nya vänner. För att råda bot på problemet lanserar nu Lernia Interaktion För Svenskar (IFS), en kurs med 36 forskningsbaserade frågor som ska göra svenskarna bättre på att få vänner.

36 nya frågor ger dig vänner på resan!18.5.2018 09:06Pressmeddelande

Lernia lanserar interaktionskurs för att göra svenskarna världsbäst på att skaffa nya vänner Att känna sig ensam på resande fot är inte ovanligt, och enligt en årlig studie från Expat Insider är svenskar också sämst i världen på att skaffa nya vänner*. För att råda bot på problemet lanserar nu bemannings- och utbildningsföretaget Lernia Interaktion För Svenskar (IFS), med 36 forskningsbaserade frågor som ska leda till vänskap.