Lernia vinnare i SKL:s upphandling av bemanningstjänster

Upphandlingen som omfattade närmare tusen offentliga aktörer i Sverige ger Lernia en möjlighet att bemanna offentlig sektor över hela landet med tjänstemän. SKL Kommentus Inköpscentral AB (SKI) har stått utan bemanningsavtal sedan november 2016.

Genom den här upphandlingen får vi en möjlighet att leverera bemanningslösningar till offentliga aktörer i hela landet. Vår förhoppning är att vi under de närmaste åren kommer kunna hjälpa en stor grupp offentliga aktörer att få rätt kompetens i rätt tid, säger Annika Roupé, marknads- och försäljningsdirektör på Lernia.

SKL Kommentus upphandling Bemanningstjänster 2015-2 ersätter det gamla bemanningsavtalet som löpte ut i november 2016. Sedan dess har det inte funnits något centralt ramavtal för bemanningstjänster. Avtalet omfattar bemanning inom ekonomi, administration, support, HR och fastighet.

Totalt är det 973 organisationer som har en möjlighet att avropa tjänster genom upphandlingen. För varje område och avropare har tre leverantörer valts ut i en rangordning där den överst rangordnade först skall tilldelas uppdragen. Lernia rankas som nummer ett inom:

• Ekonomi av 464 avroppsberättigade parter (controller, redovisningsekonom och ekonomiassistenter)
  • Administration av 95 avroppsberättigade parter (assistenter, sekreterare och registrator)
  • Support av 153 avroppsberättigade parter (receptionist/telefonist/allraoundkontorist och kundtjänstmedarbetare)
  • HR av 322 avroppsberättigade parter (personalhandläggare/personaladministratör och lönehandläggare/löneassistent)
  • Fastighet av 137 avroppsberättigade parter (vaktmästare, fastighetsskötare, fastighetsförvaltare, fastighetsvärd/husvärd)

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartner inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Abonnera på våra pressmeddelanden.