Let´s Deal samlar alla nordiska verksamheter i en gemensam organisation

Dealsiten Let’s Deal har sedan 2010 framgångsrikt verkat på e-handelsmarknaden i Sverige och Norge. Kärnan i verksamheten, lokala erbjudanden, har skapat hög lojalitet hos bolagets kunder och partners. Andra starka affärsområden är bland annat produkter och resor.

Fredrik Dobber, VD Let's Deal

Styrelsen för bolaget har nu beslutat att implementera en gemensam organisation och beslutsstruktur för Sverige och Norge. Den nya organisationen skall senast vara på plats vid årsskiftet.

Fredrik Dobber som idag är vd för den svenska verksamheten, blir vd för den nordiska organisationen. Med den nya e-handelsplattformen på plats, kommer arbetet med att bredda utbudet, skapa nya strategiska samarbeten och att bearbeta nya branscher ha största fokus. Tillväxtpotentialen på befintliga marknader bedöms som stor.

- Att samla samtliga verksamheter i en gemensam organisation är rätt steg att ta nu när bolaget går in i en ny expansiv fas. Som ett av de största direktsäljbolagen i Norden, kommer fokus fortsatt att ligga på starka lokala erbjudanden, men vi ser också att våra kunder vill ha en större bredd i erbjudandet. Därför är detta beslut ett naturligt steg för att kunna lägga grunden i Let´s Deals fortsatta utveckling och tillväxt, säger Peter Grytterhielm, styrelseordförande i Let´s Deal.

- Jag ser fram emot att ta Let’s Deal vidare i denna expansiva fas vi nu är i. Fokus nu är att sätta den nya organisationen, se över synergierna mellan de olika marknaderna och fortsätta den snabba produkt-, teknik- och affärsutvecklingstakten i bolaget, säger Fredrik Dobber, VD.

Om Let's Deal

Letsdeal.se lanserades i mars 2010 och är den ledande dealssiten i Norden. Bolaget erbjuder oslagbara erbjudanden för produkter, resor, restauranger, kaféer, skönhet, evenemang, etc. Nästan två miljoner medlemmar i Sverige och Norge nås dagligen via bolagets kanaler. För närvarande finns cirka 120 anställda i Sverige, Norge och Finland. Företagskulturen är en av de stora framgångsfaktorerna. Under 2017 omsatte bolaget 204,4 MSEK i Norge och Sverige. Bakom företaget står Schibsted Tillväxtmedier AB.

Peter Grytterhielm, Styrelseordförande
peter.grytterhielm@schibsted.com

Fredrik Dobber, VD
fredrik.dobber@letsdeal.se

Fredrik Dobber, VD Let's Deal

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Aftonbladet och Inizio fördjupar samarbetet14.3.2019 08:15:00 CETPressmeddelande

Aftonbladet och Inizio utvecklar nu samarbetet kring Schibsted/Inizios opinionspanel. Upplägget ger möjligheter till en modernare layout och bättre känsla när man svarar på undersökningarna. Dessutom breddas möjligheterna när det gäller vilka typer av undersökningar paneldeltagarna får svara på. ”Vi ser stora möjligheter att utveckla panelen, skapa nya intäkter – och nya insikter”, säger Karin Nelsson, senior rådgivare och partner, Inizio.

Schibsted Brand Studio stärker upp med två helt nya tjänster12.3.2019 14:52:35 CETPressmeddelande

För att vässa erbjudandet mot marknaden och fortsätta skapa prisvinnande innehåll stärker Schibsted Brand Studio nu upp verksamheten och tillsätter två helt nya tjänster. "Vi har lagt ett mycket framgångsrikt 2018 bakom oss och vill självklart fortsätta vara bäst. Därför känns de nya tjänsterna helt rätt för vår fortsatta framgång", säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.