SchibstedSchibsted

Let´s deal utmanar restaurangernas traditionella bokningstjänster

Dela
Let´s deal, ledande aktör på den svenska marknaden för lokala erbjudanden, investerar nu i ett nytt område för att bli ledande även inom restaurangbokning. Målet är att kunna erbjuda Sveriges bästa deals på restaurangbesök. Satsningen sker genom ett samarbete med Caspeco, som står bakom besöksnäringens främsta affärssystem, med 500 restauranger. Let’s deal blir därmed också en av de starkaste bokningsplatserna för både restauranger och deras gäster.
Fredrik Dobber, vd Let's deal
Fredrik Dobber, vd Let's deal

Inledningsvis av den långsiktiga satsningen kommer Let’s deal att kunna erbjuda rabatterade besök på topprestauranger i storstadsområdena genom appen Last Grab, som ägs av Caspeco.

- Jag är övertygad om att våra medlemmar kommer uppskatta möjligheten att boka och äta restaurangmåltider till förmånliga priser på ett stort antal av Sveriges bästa restauranger, och restaurangerna kommer i sin tur att få ännu fler gäster, säger Fredrik Dobber, vd på Let’s deal.

- Det stora restaurangutbudet, vår teknik och Let’s deals starka marknadskanaler och räckvidd innebär en oslagbar tjänst och tillgänglighet på marknaden för restaurangbranschen, säger Per Söderqvist, ägare och grundare, Caspeco.

- Vi söker alltid efter de absolut bästa samarbetena till våra bolag. Genom samarbetet med restaurangbranschens ledande affärssystem öppnas helt nya möjligheter för Let’s deal och deras kunder som söker efter bra erbjudanden, säger Peter Grytterhielm, styrelseordförande i Let´s deal.

Let’s deal beslutade i höstas att omorganisera verksamheten och skapa en gemensam nordisk organisation. Bolaget har precis också lanserat en ny e-handelsplattform som möjliggör ett breddat utbud av erbjudanden och samarbeten, i syfte att skapa ännu mer värde för kunderna. Att ta ett kliv in och utmana de traditionella restaurangtjänsterna är därmed ett första av flera steg.


Om Let's deal
Letsdeal.se lanserades i mars 2010 och är den ledande dealssiten i Norden. Bolaget erbjuder oslagbara erbjudanden för produkter, resor, restauranger, kaféer, skönhet, evenemang, etc. Nästan två miljoner medlemmar i Sverige och Norge nås dagligen via bolagets kanaler. För närvarande finns cirka 120 anställda i Sverige, Norge och Finland. Företagskulturen är en av de stora framgångsfaktorerna. Under 2017 omsatte bolaget 204,4 MSEK i Norge och Sverige. Bakom företaget står Schibsted Tillväxtmedier AB.

För ytterligare information, kontakta: 

Fredrik Dobber, vd Let's deal 
Tfn: 0705-185692
E-mail: fredrik.dobber@letsdeal.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Fredrik Dobber, vd Let's deal
Fredrik Dobber, vd Let's deal
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Shaping the media of tomorrow. Today.

Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye