Lexus ‘Official Car’ till 76th Venice International Film Festival – La Biennale di Venezia

För tredje året i rad sponsrar Lexus Venice International Film Festival – La Biennale di Venezia. Lexus UX Hybrid, den första elhybriden i sitt segment, deltar på Biennale Cinema 2019 och fler än 35 självladdande elhybrider från Lexus transporterar skådespelare, regissörer och andra gäster.

28 augusti till 7 september arrangeras 76th Venice International Film Festival – La Biennale di Venezia och för tredje året i rad sponsrar Lexus den prestigefyllda festivalen med den argentinske regissören Lucrecia Martel som president för den internationella juryn.

Enastående produktioner, maximal uppmärksamhet på detaljer, perfekt kvalitet och optimalt förhållande mellan hantverksskicklighet och innovativa tekniker är några av värderingarna som sammanför Lexus värld med filmvärlden i Venedig.

Nya Lexus UX Hybrid, den första elhybriden i sitt segment, kommer vara en av showens stjärnor tillsammans med flaggskeppsmodeller som Lexus LS, Lexus ES Hybrid och Lexus RX SUV.

Som Official Car för filmfestivalen har Lexus dessutom äran att köra regissörer och andra kändisar från bioduken under festivalen. Totalt kommer 35 bilar, alla naturligtvis självladdande hybrider, att tjänstgöra.

- För tredje året i rad sponsrar Lexus filmfestivalen i Venedig som är den viktigaste filmfestivalen i Italien och en av de största i världen, säger Fabio Capano, chef för Lexus i Italien.
- Filmens magi förenar Lexus förmåga att utmana och överraska genom att kombinera hantverksskicklighet med kvalitet och ny teknik. Evenemang som det här passar oss perfekt för att erbjuda våra kunder en enastående upplevelse.