LEXUS YACHT LY 650 I PRODUKTION - FÖRSTA BILDERNA

Lexus förbereder sig för en resa på vattnet. Nu ger företaget en första glimt av den nya lyxyachten LY 650 där designspråket L-finesse för första gången tas bortom bilvärlden.

Efter konceptet Lexus Sport Yacht Concept tar nu lyxyachten LY 650 över. Serieproduktionen är redan igång hos Marquis Yachts som valts ut att göra denna drömlika vision till verklighet. Med sin stora erfarenhet och enastående kunskap kommer Marquis Yachts att bygga, sälja och serva LY 650 tillsammans med Lexus. Företaget har båtbyggare med över 30 års erfarenhet och inom Marquis Yachts finns en unik känsla för hantverksmässig skicklighet, modern teknik och inspirerande design. Tillsammans med Lexus välkända hantverkspersoner Takumi kompletterar företagen varandra perfekt för enastående hantverk.

I filmen nedan ger Lexus en första glimt av det allra första exemplaret som just nu tillverkas av Marquis Yachts vid deras anläggning i Pulaski i USA. Det första färdigbyggda exemplaret av LY 650 väntas ha global debut under andra halvåret 2019.

Specifikationer (preliminära värden)
Längd: 19,96 m (65,5 fot)
Bredd: 5,72 meter (18,8 fot)
Motorer: Dubbla 800-hästars IPS-motorer