Lidl Sverige

Lidl flyttar in hos Sveriges Mästerkock

Dela

Sveriges Mästerkock är ett av Sveriges mest uppskattade matlagningsprogram och varje vecka drar programmet en miljonpublik i TV4. I årets upplaga är Lidl för första gången en av programmets huvudsponsorer och arrangerar i samband med detta en egen matlagningstävling. Juryn i Lidls Mästare utgörs av matprofilerna Catarina König och Daniel Lakatosz tillsammans med representanter från Lidl.

I år är det åttonde året i rad som Sveriges Mästerkock går av stapeln. Hundratals svenska amatörkockar har deltagit i uttagningen och i programmet tävlar 12 finalister om titeln Sveriges Mästerkock. Under 13 veckor ställs deltagarna inför nya kulinariska utmaningar och vi får följa deras utveckling från amatörer till fullfjädrade kockar.

- Lidl och Sveriges Mästerkock delar passionen för god mat av hög kvalitet. När vi fick möjligheten att gå in som huvudsponsor fanns det därför ingen tvekan. Genom att vara med i programmet med våra produkter vill vi att fler ska få upp ögonen för att bra mat inte behöver vara dyrt, det vill säga vår affärsidé – högsta kvalitet till bästa pris, säger Martin Jarstål, Reklamchef på Lidl Sverige.

Lidl vill ta sponsringen av programmet ett steg längre och inspirera sina kunder att utveckla egna recept. Varje vecka presenterar livsmedelskedjan därför ett urval av tävlingsingredienser i sina butiker, sin annonsering och reklam. De som vill tävla om att bli Lidls Mästare uppmanas skapa ett recept som de postar tillsammans med en bild av rätten på Instagram. Varje vecka utses en vinnare som senare i vår deltar i finalen och gör upp om titeln Lidls mästare.

- Vi vill ta tillvara på det stora intresse som finns för att laga mat och tävla i matlagning. I tävlingen Lidls Mästare letar vi efter amatörkockar som lagar fantasifulla och goda rätter utifrån de råvaror vi varje vecka presenterar. Responsen har hittills varit över förväntan, fortsätter Martin Jarstål.

Som jury för tävlingen har Lidl knutit till sig vinnaren av Sverige Mästerkock 2016, Catarina König och Daniel Lakatosz, som kom på andra plats samma år. Catarina och Daniel utser tillsammans med en jury från Lidl varje veckas vinnare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linn Hultén, presskontakt
Tel: 073 323 75 36
E-mail: linn.hulten@lidl.se

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 178 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum