Lidl Sverige

Lidl hyllar sina kunder i ny reklamkampanj - ”Tillsammans gör vi Sverige mindre olidligt”

Dela
Lidl utvecklar nu det framgångsrika kommunikationskonceptet "Allt annat är olidligt" med en kampanj där man hyllar sina kunder. Under temat "Tillsammans gör vi Sverige mindre olidligt" fortsätter Lidl tillsammans med sina kunder att utmana det svenska livsmedelsoligopolet. Kampanjen startar under vecka 36 och fortsätter utvecklas under hösten.
Tillsammans med våra mest hängivna kunder gör vi Sverige mindre olidligt
Tillsammans med våra mest hängivna kunder gör vi Sverige mindre olidligt

- Varje dag får vi bevis på att vi har tusentals lojala kunder som har fattat grejen med Lidl, de har upptäckt att det går att köpa mat av hög kvalitet till bra priser. Vi vill därför tacka och hylla dem i första delen av vår nya kampanj. Framöver kommer vi få se mer av våra kunder, de som upptäckt det andra har missat, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.

Precis som i den senaste reklamfilmen figurerar karaktären Roger även i den nya. I filmen bjuder Roger in sina grannar och vänner att smaka på Lidls sortiment. Roger spelas av Fredrik Lexfors, som även i verkligheten är en trogen Lidlkund.

- Vi fortsätter utmana våra högpriskonkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Vi mottog nyligen utmärkelsen ”Årets bästa butikskedja Sverige” i kategorin livsmedel. Titeln gör oss ovanligt stolta eftersom det är kunderna som röstat fram sin favorit och vinsten bevisar våra lojala kunders starka relation till oss. Vi hoppas att kampanjen ska få fler att se fördelarna med att handla på Lidl och upptäcka att vi trots våra låga priser aldrig tummar på kvaliteten, säger Bella Goldman.

Den nya kampanjen kommer tas ut i såväl TV, radio, print, webb som sociala medier.
Bakom kampanjen står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMWGolin som tillsammans under Lidls ledning säkerställt en integrerad kampanj.

Kontakter

Bilder

Tillsammans med våra mest hängivna kunder gör vi Sverige mindre olidligt
Tillsammans med våra mest hängivna kunder gör vi Sverige mindre olidligt
Ladda ned bild
Tillsammans med våra kunder gör vi Sverige mindre olidligt
Tillsammans med våra kunder gör vi Sverige mindre olidligt
Ladda ned bild
Lidl Micromarket innebär att våra Lidlers, våra bästa vänner och ambassadörer också ska få möjligheten att göra vår reklam. Så här går det till. Bjud hem dina mest skeptiska vänner, så står vi för allt som behövs för att övertyga dem om poängen med Lidl under en kul kväll tillsammans. Mat, dryck och tillbehör för att skapa den rätta, knäppa och roliga känslan av favoritbutik i hemmet.
Lidl Micromarket innebär att våra Lidlers, våra bästa vänner och ambassadörer också ska få möjligheten att göra vår reklam. Så här går det till. Bjud hem dina mest skeptiska vänner, så står vi för allt som behövs för att övertyga dem om poängen med Lidl under en kul kväll tillsammans. Mat, dryck och tillbehör för att skapa den rätta, knäppa och roliga känslan av favoritbutik i hemmet.
Ladda ned bild
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
Ladda ned bild
Lidl Micromarket innebär att våra Lidlers, våra bästa vänner och ambassadörer också ska få möjligheten att göra vår reklam. Så här går det till. Bjud hem dina mest skeptiska vänner, så står vi för allt som behövs för att övertyga dem om poängen med Lidl under en kul kväll tillsammans. Mat, dryck och tillbehör för att skapa den rätta, knäppa och roliga känslan av favoritbutik i hemmet.
Lidl Micromarket innebär att våra Lidlers, våra bästa vänner och ambassadörer också ska få möjligheten att göra vår reklam. Så här går det till. Bjud hem dina mest skeptiska vänner, så står vi för allt som behövs för att övertyga dem om poängen med Lidl under en kul kväll tillsammans. Mat, dryck och tillbehör för att skapa den rätta, knäppa och roliga känslan av favoritbutik i hemmet.
Ladda ned bild
Lidl Micromarket innebär att våra Lidlers, våra bästa vänner och ambassadörer också ska få möjligheten att göra vår reklam. Så här går det till. Bjud hem dina mest skeptiska vänner, så står vi för allt som behövs för att övertyga dem om poängen med Lidl under en kul kväll tillsammans. Mat, dryck och tillbehör för att skapa den rätta, knäppa och roliga känslan av favoritbutik i hemmet.
Lidl Micromarket innebär att våra Lidlers, våra bästa vänner och ambassadörer också ska få möjligheten att göra vår reklam. Så här går det till. Bjud hem dina mest skeptiska vänner, så står vi för allt som behövs för att övertyga dem om poängen med Lidl under en kul kväll tillsammans. Mat, dryck och tillbehör för att skapa den rätta, knäppa och roliga känslan av favoritbutik i hemmet.
Ladda ned bild

Länkar

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye