Lidl moderniserar sin butik i Kristianstad

I förra veckan stängdes Lidls butik på Fäladsgatan 1 i Kristianstad efter en inspektion av taket. Butiken kommer nu att hålla fortsatt stängt för renovering. Parallellt med reparationerna av taket kommer Lidl tidigarelägga den sedan länge planerade moderniseringen av butiken.

Taket var i behov av reparation efter en takläcka. Då läckan var mer omfattande än vad som först upptäcktes kommer butiken vara stängd under en längre period än planerat.

- I nuläget kan vi inte ge något exakt datum på när butiken öppnar igen. Vår förhoppning är att vi ska kunna öppna så snart som möjligt. Genom att samordna renoveringen av taket med moderniseringen så slipper vi stänga butiken ytterligare en gång under de kommande månaderna. När vi öppnar igen kommer kunderna mötas av en upprustad och mer inbjudande och modern butik, säger Petra Wahlström, Fastighetschef Malmö, Lidl Sverige.

Lidl Sverige beklagar de besvär renoveringen bidrar med för kunderna.

-Vi hänvisar under pågående renovering kunderna till vår andra butik i Kristianstads vid C4-shopping. Där har vi nu extra fina erbjudanden för våra kunder, säger Petra Wahlström.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.