Lidl Sverige

Lidl moderniserar sin butik i Kristianstad

Dela
I förra veckan stängdes Lidls butik på Fäladsgatan 1 i Kristianstad efter en inspektion av taket. Butiken kommer nu att hålla fortsatt stängt för renovering. Parallellt med reparationerna av taket kommer Lidl tidigarelägga den sedan länge planerade moderniseringen av butiken.

Taket var i behov av reparation efter en takläcka. Då läckan var mer omfattande än vad som först upptäcktes kommer butiken vara stängd under en längre period än planerat.

- I nuläget kan vi inte ge något exakt datum på när butiken öppnar igen. Vår förhoppning är att vi ska kunna öppna så snart som möjligt. Genom att samordna renoveringen av taket med moderniseringen så slipper vi stänga butiken ytterligare en gång under de kommande månaderna. När vi öppnar igen kommer kunderna mötas av en upprustad och mer inbjudande och modern butik, säger Petra Wahlström, Fastighetschef Malmö, Lidl Sverige.

Lidl Sverige beklagar de besvär renoveringen bidrar med för kunderna.

-Vi hänvisar under pågående renovering kunderna till vår andra butik i Kristianstads vid C4-shopping. Där har vi nu extra fina erbjudanden för våra kunder, säger Petra Wahlström.

Kontakter

Bilder

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye