Lidl nominerade till 100-wattaren och Sveriges Bästa Marknadschef

I förra veckan utsågs Lidls Marknads- och Kommunikationsdirektör Bella Goldman till en av finalisterna i livsmedelskategorin i Resumés tävling Årets Bästa Marknadschef. Idag blev det officiellt att Lidl är nominerade i 100-wattaren.
Lagom är olidligt

I förra veckan utsågs Lidls Marknads- och Kommunikationsdirektör Bella Goldman till en av finalisterna i livsmedelskategorin i Resumés tävling Årets Bästa Marknadschef. Idag blev det officiellt att Lidl är nominerade i 100-wattaren - tävlingen som belönar Sveriges effektivaste kommunikation. Kommunikation som gör skillnad, som lyckas uppnå sina mål och har hög kreativ höjd.

Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och en jury på 60 personer har sållat ut 96 nominerade tävlingsbidrag fördelat på elva kategorier. Lidl tävlar i kategorin Konsument - Kampanj med Allt annat är olidligt.

Lidl har alltid varit en udda fågel i Sverige. Genom att bejaka denna position under parollen allt annat är olidligt har en bredare målgrupp nåtts och attraherats av Lidls särart – och med dokumenterad framgång hittat till butikerna.

Vinnarna presenteras på årets 100-wattsgala och prisutdelning den 29 november på Stockholms stadshus.

Lagom är olidligt
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
Lidl är Lidl - allt annat är olidligt

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.