Lidl officiell sponsor av världsmästerskap i cykling

I augusti 2023 går världens största cykelmästerskap, UCI Cycling World Championships, av stapeln. För första gången någonsin slås 13 UCI-mästerskap samman till en gemensam tävling. Nu står det klart att Lidl går in och blir ny sponsor och Fresh Food-partner för eventet.

Världsmästerskapet UCI äger rum i Glasgow och pågår mellan den 3 och 13 augusti. Eventet samlar 13 befintliga cykel-världsmästerskap och bildar för allra första gången ett av de största cykelevenemangen någonsin. Nu inleder Lidl Sverige, tillsammans med övriga Lidl-marknader, ett partnerskap med UCI Cycling World Championships som officiell Fresh Food-partner där de kommer sponsra samtliga mästerskap.

Sponsorskapet är en del i Lidls arbete att främja hållbar utveckling och hälsa och innebär att livsmedelskedjan förser deltagarna med frukt och mat under mästerskapet. Tävlingen samlar totalt 6 000 professionella- och amatörcyklister från över 120 länder runt om i världen.

– Det glädjer oss att få vara en del av det här innovativa och unika eventet. Det här partnerskapet är en fortsättning i vårt arbete att främja en hälsosam och aktiv livsstil. Vi ser fram emot att sätta i gång samarbetet med UCI Cykel-VM och att fortsätta inspirera till en hållbar utveckling men framför allt sportglädje, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl Sverige.

Utöver det här sponsorskapet är Lidl Sverige även branschexklusiv sponsor till Svenska Ishockey- och Handbollförbundet där de förser både herr- damlandslaget med färsk frukt och mat.

Om UCI

Union Cycliste Internationale (UCI) bildades den 14 april 1900 i Paris, Frankrike och är organisationen som ansvarar för professionella cykeltävlingar. Företaget utvecklar samtliga grenar inom cykling: Landsväg, mountainbike, BMX och freestyle.

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.