Lidl prisades med Spinn-silver för varumärkesbyggande
Lidl Sverige tog hem en silver-placering i kategorin Årets Varumärkesbyggare på PR-galan Spinn, tillsammans med PR-byrån JMW Golin. Spinn belönar de företag och varumärken som utmärkt sig för årets bästa PR. Dessutom fick Lidls Marknads- och Kommunikationsdirektör, Bella Goldman, en hedervärd nominering i kategorin Årets Kund.

- Att vi tar hem silvret är ännu ett kvitto på att vi är på rätt väg och att vår kommunikation når ut. Vi fortsätter utmana våra högpriskonkurrenter och kommunicera vår affärsidé, högsta kvalitet till bästa pris. Att vi arbetar fokuserat och integrerat med alla discipliner inom kommunikation och marknad bidrar till att fler och fler upptäcker fördelarna med att handla på Lidl och upptäcka att vi trots våra låga priser aldrig tummar på kvaliteten, säger Bella Goldman.
Nominering Årets Varumärkesbyggare
Tyskland. Lågpris. Konstiga butiker. Och så namnet… ”Lidl”. Att vara den fula ankungen är inte lätt, och det var vad Lidl i Sverige var för några år sen. Bland kunderna fanns det de som skämdes för att handa där. Idag är bilden en helt annan. Genom konsekvent hållbarhetskommunikation och genom att normalisera det udda har Lidl växt långt över branschsnittet. Varumärket är ett av de varumärken vars anseende utvecklas mest positivt enligt YouGovs tracking. Och när Sustainable Brand Index 2019 offentliggjordes, hade Lidl raketklättrat 42 platser – det bästa i dagligvarubranschen. Att vara en ”Lidler” är det idag många som är stolta över.
Bakom kampanjen ”Allt annat är olidligt” står Lidl och företagets byråfamilj; reklambyrån Volt, mediebyrån Starcom, contentbyrån Make Your Mark och PR-byrån JMW Golin som tillsammans under Lidls ledning säkerställt en integrerad kampanj.
Kontakter
Petra Whitehead Press- och PR-ansvarig
076-6405470press@lidl.seBilder

Länkar
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 192 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Söt seger för Lidls honung9.12.2019 11:35:23 CET | Pressmeddelande
I tidningen Råd & Röns test av tolv sorters flytande blomsterhonung genom blindtester och kemiska analyser, gick Lidls Maribel Squeezy Blossom Honey segrande ur matchen med en delad förstaplats och utmärkelsen Bäst i test. Lidls egna ekologiska blomsterhonung, Maribel Bio Organic Blomsterhonung vann panelens smaktest.
Världsklass på årets bästa julskinka från Lidl9.12.2019 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Julskinkan är en av svenskarnas absoluta måsten på julbordet. Och nu vet vi vilka julskinkor som är bäst. Lidls färdigkokta julskinka utan svål utsågs av Expressen Mitt Kök till testvinnare med betyget ”Världsklass”. Lidls ekologiska julskinka blev även den topptestad med betyget ”Jättebra”.
De vinner Lidls hållbarhetspris – delar på 10 miljoner kronor6.12.2019 09:11:49 CET | Pressmeddelande
Vad har återvinning av heterogent livsmedelsplastavfall, transformativ förpackningsdesign, flerskiktsfilm med återvunnen konsumentplast, kemisk återvinning och Skogsmulle gemensamt? De är alla hållbara framtidslösningar som under gårdagskvällen belönades med Lidl Future Initiatives pris och fick därmed finansiellt bidrag för att utveckla sina projekt. Den totala prissumman uppgick i år till 10 miljoner kronor.
Startskott för Lidls tredje centrallager3.12.2019 08:58:59 CET | Pressmeddelande
Lidls tredje lager i Sverige invigdes i november med festligheter för både personal och externa intressenter. Den 16:e oktober kom den första inleveransen till lagret i Örebro och den 2 december fick 39 av regionens butiker de första varuleveranserna från det nya lagret som nu är i full drift.
Lidls återtåg i Älmhult och årets sista butiksöppning29.11.2019 11:37:58 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att växa i Sverige och den 28 november var det dags för årets 15:e och sista butiköppning, denna gång på anrika Älmhult Handelsplats. Därmed har Lidl 192 butiker i Sverige och är ett steg närmare att nå målet 200 butiker 2020.
Lidl välkomnar Svensk Dagligvaruhandels nya lista - Nu är hög tid att påskynda minskningen av pesticider27.11.2019 15:04:20 CET | Pressmeddelande
I dagarna presenterar Svensk Dagligvaruhandel en ny lista för minskad användning av pesticider i odling av frukt och grönt. Lidl, som sedan en längre tid ställer hårdare krav än övriga branschen, välkomnar initiativet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum