Lidl rekryterar för grön expansion

Lidls expansion i Sverige fortsätter i hög takt med nya butiker, lager och huvudkontor. I fokus står hållbarhet och innovation med målet att göra Lidl tillgängligt för fler svenskar i hela landet. Nu förstärks fastighetskontoret i Malmö med rekryteringen av Fredrik Johansson som kliver in som ny fastighetsutvecklare.

Fredrik Johansson, Fastighetsutvecklare Lidl Sverige

– Jag ser Lidl som en kaxig uppstickare i sin bransch, med väldigt höga ambitioner och en långsiktig strategi när det kommer till utvecklande och ägande av sina fastigheter. Jag ser fram emot att vara en del av den fortsatta expansionen av hållbara butiker och är stolt över att arbeta för ett globalt företag som sätter vår miljö väldigt högt upp på agendan i alla led, säger Fredrik Johansson Fastighetsutvecklare Lidl Sverige.

Fredrik kommer närmast från NCC Property Development där han under fem år framförallt arbetat med uthyrning och utveckling av kontorsfastigheter i Västra Hamnen och Hyllie. Senast arbetade han med Multihuset på Limhamn med bland annat livsmedel, bostäder, vårdcentral, parkering och förskola i samma hus som nyligen invigts. Dessförinnan var Fredrik regionchef på Komfast med bland annat uthyrningen av kontor på Emporia.

Tillsammans med etablering- och förvaltningsavdelningen ska han ta Lidls expansion till nästa nivå i Södra Sverige. Målet är att det ska finnas 200 butiker från norr till söder till och med 2020.

– Med våra högt ställda ambitioner är strategiska nyrekryteringar av största vikt. Vi växer starkast i branschen och med hög kompetens kan vi fortsätta hålla högt tempo i vår nybyggnation. säger Lulu Gylleneiden, Fastighetschef Lidl.

Fredrik Johansson, Fastighetsutvecklare Lidl Sverige
Lulu Gylleneiden, Fastighetschef Lidl Sverige

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 189 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Företaget Kompernaß återkallar Espressomaskin SEMS 1100 A127.9.2019 14:00:00 CESTPressmeddelande

Kompernaß återkallar produkten Espressomaskin SEMS 1100 A1 av varumärket Silvercrest sedan det visat sig att produkten skulle kunna ge en elektrisk stöt. Espressomaskinen har sålts i samtliga Lidl Sveriges butiker. Återkallandet berör endast produkten: Tillverkare: Kompernaß H. GMBH Artikel: Espressomaskin SEMS 1100 A1 Artikelnummer: IAN 313486 (artikelnumret hittar du under espressomaskinen) Märke: Silvercrest Såld i Sverige under tidsperioden: 17 juni – 1 augusti Andra produkter av märket Silvercrest är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto. Kontakt: press@lidl.se Tel: 08-5555 7195