Lidl rekryterar konceptutvecklare från Ica

Lidl Sverige stärker marknads- och kommunikationsavdelningen genom att rekrytera Niclas Haglund. Han kommer senast från Ica Sverige och tar rollen som konceptdesigner, Art Director och projektledare på Lidl.
Niclas Haglund förstärker Marknads- och Kommunikationsavdelningen på Lidl.

Lidls marknads- och kommunikationsavdelning växer och spelar en mycket viktig roll för Lidls expansion. Den senaste rekryteringen är Niclas Haglund som närmast kommer från Ica Sverige. Han började den 3 februari som konceptdesigner, art director och projektledare. Förutom Ica har han jobbat på byråer med konsumentvarumärken som Electrolux, Riksbyggen och Swedbank.

– Det här är ju fantastiskt roligt! Det är bra drag i huset och jag har blivit varmt välkomnad. Jag lockades av möjligheten att få jobba med ett varumärke som har en tydlig position på marknaden och stor potential. Lidl har stora expansionsplaner och det ska bli spännande att vara med på den re¬¬san. Det märks redan att det här är ett företag som jobbar i tighta team med snabba beslutsvägar, det känns riktigt bra, säger Niclas Haglund.

Under sin tid på Ica Sverige har Niclas bland annat varit med och lanserat deras online-erbjudande. Under flera år jobbade han också med Icas koncept för svenskt, regionalt och lokalt producerade varor.

– Niclas är en riktig stjärna och vi är glada att han kommit till oss. Vi arbetar hårt för att hela tiden vara en attraktiv arbetsgivare och har som målsättning att locka till oss branschens bästa talanger. Niclas kompletterar ett tight team av ambitiösa och engagerade Lidlers. Han får en viktig roll i vår resa mot fortsatt tillväxt, säger Bella Goldman, Marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl.

Niclas Haglund förstärker Marknads- och Kommunikationsavdelningen på Lidl.
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.