Lidl rekryterar konceptutvecklare från Ica

Lidl Sverige stärker marknads- och kommunikationsavdelningen genom att rekrytera Niclas Haglund. Han kommer senast från Ica Sverige och tar rollen som konceptdesigner, Art Director och projektledare på Lidl.

Niclas Haglund förstärker Marknads- och Kommunikationsavdelningen på Lidl.

Lidls marknads- och kommunikationsavdelning växer och spelar en mycket viktig roll för Lidls expansion. Den senaste rekryteringen är Niclas Haglund som närmast kommer från Ica Sverige. Han började den 3 februari som konceptdesigner, art director och projektledare. Förutom Ica har han jobbat på byråer med konsumentvarumärken som Electrolux, Riksbyggen och Swedbank.

– Det här är ju fantastiskt roligt! Det är bra drag i huset och jag har blivit varmt välkomnad. Jag lockades av möjligheten att få jobba med ett varumärke som har en tydlig position på marknaden och stor potential. Lidl har stora expansionsplaner och det ska bli spännande att vara med på den re¬¬san. Det märks redan att det här är ett företag som jobbar i tighta team med snabba beslutsvägar, det känns riktigt bra, säger Niclas Haglund.

Under sin tid på Ica Sverige har Niclas bland annat varit med och lanserat deras online-erbjudande. Under flera år jobbade han också med Icas koncept för svenskt, regionalt och lokalt producerade varor.

– Niclas är en riktig stjärna och vi är glada att han kommit till oss. Vi arbetar hårt för att hela tiden vara en attraktiv arbetsgivare och har som målsättning att locka till oss branschens bästa talanger. Niclas kompletterar ett tight team av ambitiösa och engagerade Lidlers. Han får en viktig roll i vår resa mot fortsatt tillväxt, säger Bella Goldman, Marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl.

Niclas Haglund förstärker Marknads- och Kommunikationsavdelningen på Lidl.
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 192 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.