Lidl Sverige

Lidl stöttar GodHjälp för att hjälpa riskutsatta

Dela
Idag lanseras satsningen GodHjälp som möjliggör gratis hemleveranser av mat- och apoteksvaror med hjälp av verifierade volontärer. Syftet är att hjälpa människor i riskgrupper att stanna hemma för att minska sjukdomsfall och vårdbelastningen. Bakom GodHjälp står stiftelsen GoodCause.
Lidl stöttar GodHjälp för att hjälpa riskutsatta
Lidl stöttar GodHjälp för att hjälpa riskutsatta

GodHjälp har tagits fram i nära samarbete med stiftelsen Norrsken inom ramen för deras satsning actionagainstcorona.org. På en vecka har några av Sveriges och världens ledande företag anslutit till satsningen, däribland Lidl Sverige, och idag öppnades en första version av sajten. 

- För oss känns det helt självklart att stötta GodHjälp och bidra till att utsatta människor ska få hem mat utan att ta några onödiga risker. Det är fantastiskt att se hur organisationer och privatpersoner snabbt går samman för att göra gott för de som behöver det som mest, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl Sverige.

GodHjälp kopplar ihop Hemmahjältar, det vill säga personer i riskgrupper, med volontärer, som gör det praktiskt möjligt för Hemmahjältarna att stanna hemma.

- Det har varit galet intensivt att komma hit. Vi fick idén för en vecka sedan. Tack vare våra samarbetspartners har vi redan kunnat öppna för registreringar av Hemmahjältar – och inom kort kommer tjänsten vara komplett och få stor draghjälp av starka kedjor, säger initiativtagaren Stefan Krook som även är ordförande i stiftelsen.

Följande parter stöttar GodHjälp:
• Lidl
• Netlight
• H&M Foundation
• Vinge
• Scrive
• Microsoft
• Axfood, Willys och Hemköp
• COOP
• Bergendahls

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Lidl stöttar GodHjälp för att hjälpa riskutsatta
Lidl stöttar GodHjälp för att hjälpa riskutsatta
Ladda ned bild
Lidl stöttar GodHjälp för att hjälpa riskutsatta
Lidl stöttar GodHjälp för att hjälpa riskutsatta
Ladda ned bild
Ladda ned bild

Länkar

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar UEFA EURO 2024TM-kampanj: Lidl Kids Team4.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Idag startar Lidl, officiell partner till UEFA EURO 2024TM, Lidl Kids Team-programmet, en kampanj där över 1 100 barn får chansen att vara en officiell UEFA EURO 2024 matchknatte. Samtidigt lanserar Lidl sin tävling i Sverige där vårdnadshavare till barn mellan 6 och 10 år kan anmäla sitt barn för att vinna en av 11 platser i Lidl Kids Team. Via Lidl Plus-appen kan vårdnadshavare fylla i anmälningsformulären och vinnarna kommer att utses slumpmässigt.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye